در نشست رسانه‌ای پنجمین همایش باران غدیر مطرح شد

دیدار مهمانان همایش با مراجع عظام تقلید در قم/ وب سایت همایش باران غدیر راه اندازی می شود

نشست خبری پنجمین همایش بین المللی باران غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری دبیر علمی همایش و هادی مولوی دوست مدیرکل اداره روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری و دبیر اجرایی همایش برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ - 29September 2014

دیدار مهمانان همایش با مراجع عظام تقلید در قم/ وب سایت همایش باران غدیر راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست رسانهای پنجمین همایش بینالمللی باران غدیر صبح امروز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری دبیر علمی همایش، هادی مولوی دوست مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری در سالن اوستا حوزه هنری برگزار شد.

زائری دبیر علمی این همایش، با اشاره به چهار دوره برگزار شده اینهمایش در سال های گذشته اظهار کرد: همایش باران غدیر از 5 سال پیش با هدف فراهم اوردن فرصتی برای بروز و ظهور ادبیات ارتباط و تعامل میان دینی یا میان مذهبی شکل گرفته است.

وی افزود: در کشورهای مختلف، بزرگانو رهبران تفکر در خصوص ارزشهای دینی و اسلامی و شخصیت پیامبر گرامی اسلام و به طور خاص واقعه غدیر آثار برجسته ای دارند که این همایش می تواند برای معرفی چهرها فرصتی پدید اورد تا تعامل میان مردم  بیشتر و سوء تفاهمات رفع شده و به دنبال ان تولیدات در این زمینه بیشتر شود.

زائری تصریح کرد: همچنین در شرایط کنونی منطقه و جهان به لحاظ رشد تکفیری ها و تروریستها و تلاش انها برای ایجاد تصویری متضاد میان مسلمانان، خصوصاً در لبنان که مسیحی ها و مسلمانان در یک محله زندگی می کنند، باید حرکتی صورت بگیرد که این همایش نیز با هدف معرفی ادبیات میان دینی و آثار شاخص این زمینه برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش با اشاره به نتایج برگزاری چهار دوره قبلی بیان کرد: یکی از نتایج برگزاری چنین همایشی، برگزاری دیگر مراسم ها از همین جنس است. همچنین چاپ کتب و آثار دیگر را می توان از دیگر نتایج برشمرد.

وی ادامه داد: امسال حوزه هنرها گسترده شده و در زمینه موسیقی، هنرهای تجسمی نیز تولیداتی عرضه خواهد شد. همچنین سطح حضور کشورها گسترده شده و امسال میزبان میهمانانی از کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، لبنان و تاجیکستان خواهیم بود.

زائری اضافه کرد: امروز زمینه های بسیاری برای تعامل و آشنایی میان ادیان به وجود آمده است. خصوصاً در شرایط کنونی که آشوب و فتنه افکنی پررنگ تر شده ، یک یاز تئوری هایی که می تواند زمینه دوستی و مهرورزی را ایجاد کند، استفاده از ظرفیت های ارزشمند موضوعات دینی و مذهبی، باورهای مشترک و موضوعاتی چون غدیر و عاشورا است. خصوصاً در زمینه ادبیاتو هنر فرصت برای انجام این کار بسیار است.

در ادامه این مراسم مولوی دوست، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری با بیان اینکه امسال حوزه هنری در همایش بین المللی باران غدیر میزبان میهمانان از کشورهای مختلف است، اظهار کرد: برنامه های حوزه برای میهمانان از هفته آینده یکشنبه آغاز و همایش به طور رسمی از 15 مهر ساعت 15:30 آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های این همایش گفت: در این همایش سخنرانی، شعرخوانی اجرای موسیقی و ...در نظر گرفته شده است. به غیر از تهران، این برنامه در شهرهایی چون، مشهد، فارس، قم برگزار خواهد شد. بدین ترتیب که تعدادی از میهمانان در 17 مهر به فارس و تعدادی نیز به مشهد سفر خواهند کرد. همچنین دیدار با تنی چند از مراجع قم نیز در برنامه گنجانده شده است.

مولوی دوست راه اندازی سایت همایش بین المللی باران غدیر را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: امیدواریم امسال این همایش از سطح کیفی و کمی بالاتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار باشد. همچنین فکر می کنم امسال حضور گروه موسیقی پرفسور «ندا ابومراد» مورد توجه قرار گیرد. ابومراد به عنوان یکی از مهم ترین کسانی که با مضمون آیه های قرآنی و مناجات عرفانی امیرالمونین شناخته می شود، حضور دارد و اتفاق مهم و ویژه ای در همایش امسال خواهد بود.

وی با اشاره به انتشار آلبوم موسیقی مجموعه قوالی که در سال های گذشته برگزار شده است، اظهار کرد: سعی می کنیم در سال آینده در جهت ثبت در دبیرخانه همایش آلبوم گروه ابومراد را نیز منتشر کنیم.

در ادامه این نشست زائری در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس مبنی بر اینکه بازتاب چهار دوره گذشته در سطح بین المللی چگونه بوده است گفت: افراد شرکت کننده در این همایش جزء گروه و رهبران افکار کشورهای خود هستند. نفس وجود و حضور اینان در این همایش بازتاب گسترده ای خواهد داشت.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته پس از پایان همایش، میهمانان مدعو پس از برگشت در کشور خود در خصوص این همایش در رادیو، تلویزیون و روزنامه ها صحبت کرده که در مجموع بازتاب خوبی داشته است.
زائری اضافه کرد: تلاش حوزه هنری پاسخ گوی معرفی شخصیتی چون امام علی (ع) نبوده و نخواهد بود و تلاش حوزه هنری ایجاد فضای ادبیات و توجه نخبگان فرهنگی  به این موضوع است.

یادآور می شود افتتاحیه این همایش 15 مهر در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت. همچنین این همایش همزمان در شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار