مدیرکل حج و زیارت مازندران خبر داد؛

وجود 220 دفتر زیارتی قانونی در مازندران

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: ۲۲۰ دفتر زیارتی در سطح استان مازندران وجود دارد که به اعزام از مجرای قانونی کمک می‌کند.
کد خبر: ۲۹۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ - 01July 2018
وجود 220 دفتر زیارتی قانونی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «سیدحبیب‌الله ساداتی» مدیر کل حج و زیارت استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک سپاه کربلا و سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات که با موضوع «طرح زیارت ارزان» برگزار شد به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه کربلا در خصوص زیارت ارزان عتبات عالیات اشاره کرد و اظهار داشت: سفر راهیان نور کربلا ترویج سفر معنوی طبق منویات مقام معظم رهبری است.
 
وی فلسفه زیارت را حاضر بودن روح امامان در این اماکن دانست و عنوان کرد: زائران باید دست بیعت به ائمه بدهند و نسبت به ترویج آن در جامعه و مخصوصا فضای مجازی تلاش ویژه داشته باشند.

ساداتی هزینه زائران در این سفر را کمتر از یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زائران در این سفر طبق ارز با نرخ دولتی 4 هزار و 200 تومان به اماکن زیارتی سفر می کنند.
 
وی امنیت زائران را در سفر مهم دانست و تاکید کرد: بزرگترین مزیت اعزام زائران از طریق حج و زیارت امنیت از ابتدا تا انتهای سفر است.
 
مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه بر اساس قانون اعزام زائران بر عهده حج و زیارت است، ادامه داد: برخی افراد به این مسئله توجه نمی‌کنند و در کار حج و زیارت دخالت می کنند درحالی که دفاتر جهانگردی فقط می توانند زائر را وارد کشور کنند.
 
ساداتی با بیان اینکه هدف ما اعزام زائران از مبادی صحیح است، گفت: بیشتر زائران از روستاها هستند که مورد سوء استفاده سودجویان قرار می گیرند که با انعقاد این تفاهم نامه جلوی این سود جویی ها گرفته می شود.
 
مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران به مدت ۷ شب و ۸ روز در عراق حضور دارند، عنوان کرد: در سطح استان مازندران ۲۲۰ دفتر زیارتی وجود دارد که به اعزام از مجرای قانونی کمک می کند.
 
ساداتی با بیان اینکه ۵۰ درصد دفاتر جهانگردی از حج و زیارت مجوز دارند، گفت: زائران در صورتی که از دفاتر حج و زیارت مشرف شوند بیمه می شوند و اگر با مشکلی مواجه شوند غرامت پرداخت می شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها