استاندار ایلام:

تردد 50 درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران/ کنگره شهدای استان ایلام سال آینده برگزار می‌شود

سلیمانی دشتکی با تاکید بر انجام کارهای ارزشمند در حوزه شهدا در استان ایلام، گفت: سال آینده کنگره شهدای استان ایلام در سطح گسترده‌ای برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 01July 2018

تردد 50 درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران/ کنگره شهدای استان ایلام سال آینده برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع پرس، «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام در نشست با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش و اهمیت استان ایلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردم استان ایلام شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیاری را تقدیم ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کرده و از این حیث دیون زیادی نسبت به کشور دارند که باید بیشتر به آن‌ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نیروهای ارزشی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان ایلام امروز نیاز به توجه بیشتری دارند، افزود: همچنین در حوزه عمران و آبادانی نیز باید بیش از پیش به نیازهای این استان توجه شود.

استاندار ایلام با تاکید بر سرعت روند توسعه این استان، گفت: در این رابطه باید تلاش و اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.

سلیمانی ادامه داد: حدود ۳۰ کیلومتر از جاده ۴ بانده مهران، دهلران، اندیمشک در دست احداث است و ۲۴۰ کیلومتر باقیمانده نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جهت پیشگیری از خطر تصادفات جاده‌ای، کار بسترسازی نقاط خطرناک و خطوط مواصلاتی نیز در ایلام در حال انجام و پیگیری است.

استاندار ایلام گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش گردشگری و خدمات تفریحی به دنبال فعال کردن بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع‌های گردشگری و تفریحی هستیم.

وی با اشاره به پر تردد بودن این استان مرزی کشور، گفت: سالانه حدود 4 میلیون و 200 هزار زائر را در سطح استان داریم که حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر آن را زائران اربعین حسینی تشکیل می‌دهند، یعنی بیش از 50 درصد زائران اربعین حسینی از این استان و مرز مهران عبور و مرور می‌کنند.

سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 5 الی 10 هزار زائر عتبات عالیات را پذیرا هستیم.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: سال آینده کنگره شهدای استان ایلام را در سطح گسترده‌ای برگزار خواهیم کرد؛ در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و کارگروه‌های مدنظر تشکیل شده است.

سلیمانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ایلام را توسعه دهیم، افزود: تاکنون بودجه لازم را در این رابطه تخصیص داده‌ایم تا ان شا الله در موعد مقرر شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ایلام باشیم.

وی گفت: برای یادمان‌ها اعتبارات خوبی لحاظ شده است و تلاش ما بر این است تا در حوزه شهدا کارهای شایسته و ارزشمندی را در سطح استان انجام دهیم. در حوزه راهیان نور نیز کمک‌هایی را به برخی بخش‌ها همچون آموزش و پرورش داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار