رمان «علیرضا قزوه» به چاپ دوم رسید

رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۲۹۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ - 02July 2018

رمان علیرضا قزوه به چاپ دوم رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، چاپ دوم نخستین رمان «علیرضا قزوه» شاعر و نویسنده کشورمان توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار شد.

این رمان که به روایت وقایع پس از کودتای 28 مرداد 32 می‌پردازد تا روزهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند و خواننده را وارد حال و هوای داستان می‌کند.

«یوسفعلی میرشکاک» شاعر، نویسنده و منتقئد ادبی درباره این اثر گفته است: اگر در این 40 سال، پنج رمان موفق داشته باشیم، یکی از آن‌ها رمان «برادر انگلستان» علیرضا قزوه است. هنوز هم باور نمی‌کنم این رمان را چطور نوشته! آدمی که رمان نمی‎خواند و کارش این نیست و ما بیشتر به عنوان شاعر می‌شناسیمش در اولین قدم رمان بنویسد به این درجه از موفقیت!

و از همه عجیب‌تر این‌که چفت و بست رمان کاملا دقیق و اصولی است. نثر رمان عالی است. یک هنر دیگر این رمان تعدد شخصیت‌ها است، برخلاف بسیاری از نویسندگان که در رمانشان خیلی هنر کنند دو سه شخصیت را بیشتر نمی‌توانند برجسته کنند این رمان بیشتر از 20 الی 30 شخصیت دارد که هر کدام مستقل‌اند و خودشان‌اند و هیچکدامشان هم کلیشه‌ نیستند.

علیرضا قزوه این طور که دارد پیش می‌رود آثارش از خودش بزرگتر است. به اعتقاد من هر کسی که رمان خوان حرفه‌ای است باید این رمان را بخواند.

«محمدکاظم مزینانی» نویسنده و برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد نیز درباره این کتاب آورده است: می‌توانم به قید قسم مدعی باشم که نخستین اثر داستانی علیرضا قزوه به مراتب از آخرین اثر بسیاری از داستان نویسان مدعی قوی‌تر و غنی‌تر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها