فرمانده انتظامی گلستان خبر داد؛

تصادفات گلستان در سال جاری جان 106 نفر را گرفت/ کشف حدود 7 میلیارد تومان کالای قاچاق

فرمانده انتظامی گلستان با انتقاد از وضعیت جاده‌ها و راه‌های استان از مرگ 106 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌ها و شهرهای استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ - 01July 2018

تصادفات گلستان در سال جاری جان 106 نفر را گرفت/ کشف حدود 7 میلیارد تومان کالای قاچاقبه گزارش دفاع پرس از گرگان، علی‌اکبر جاویدان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: شرایط استان گلستان به لحاظ ترافیکی خاص است و راه‌های ما متاسفانه تناسبی با ترافیک موجود در استان ندارد.

وی ادامه داد: امیدوارم طرح اصلاح شهر گرگان که در وزارت کشور تصویب و ابلاغ شده اجرا شود تا شاهد نظم ترافیکی بهتری در داخل شهر گرگان و به نتاسب در راه‌های استان باشد و متاسفانه بریدگی‌های غیراصولی در جاده‌های استان باعث بروز مشکل و افزایش ضریب وقوع تصادفات می‌شود.

جاویدان بیان کرد: حق السهم راه در تصادفات بسیار قابل توجه است و کارشناسان بر این اعتقاد هستند اگر انسان دچار خطا می‌شود وضعیت راه باید به صورتی باشد که درصد بروز تصادف و خسارات ناشی از آن را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در راه‌های برون‌شهری استان گلستان 73 نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه بالاترین علل وقوع حوادث است که سواری‌ها در جاده‌های استان 67 درصد و موتورسیکلت‌سواران 15 درصد در تصادفات سهیم هستند.

جاویدان گفت: در این مدت در داخل شهرهای استان 33 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان خاطرنشان کرد: هر ساله افزایش کشف را داریم و از ابتدای امسال تاکنون 207 درصد کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزایش داشته که هشت تن و 130 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این مدت کشف شده که بیشترین آن یعنی 6 تن و 300 کیلوگرم از نوع تریاک بوده است.

جاویدان با اشاره به اینکه در این مدت 16 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است، گفت: از بین این باندها، دو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر با مجموع 6 تن و 250 کیلوگرم مواد مخدر شناسایی، اعضای آن دستگیر و باند متلاشی شده است که در حوزه شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق مواد مخدر در استان شاهد رشد 33 درصدی نسبت به مدت مشابه نسبت به سال قبل هستیم.

وی گفت: دستگیری‌های این حوزه 96 درصد افزایش داشته، جمع‌آوری و دستگیری خورده‌فروشان مواد مخدر هشت درصد افزایش داشته و جمع‌آوری معتادان 23 درصد کاهش داشته که علت آن کمبود ظرفیت مراکز نگهداری معتادان در استان است.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: در حوزه سرقت‌ها از ابتدای سال تاکنون وقوع سرقت‌ها دو درصد افزایش داشته و در این بخش رتبه 15 کشور هستیم.

جاویدان گفت: سرقت‌های مهم و خشن در استان کاهش داشته و هیچ جرم خشنی نداریم که کشف نشده باشد و باندهای بزرگی توسط پلیس آگاهی مورد ضربه قرار گرفته که 87 درصد مجموع سرقت‌ها در استان توسط پلیس آگاهی استان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ سرقت طلافروشی و بانک در سال جاری تاکنون نداشته‌ایم، بیان کرد: بیشترین سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان مربوط به سرقت موتورسیکلت، سرقت منزل و سرقت مغازه است.

فرمانده انتظامی گلستان در خصوص قاچاق کالا و برخورد با این پدیده شوم در استان، تصریح کرد: یک هزار و 142 فقره پرونده قاچاق در پلیس آگاهی استان تشکیل شده، 210 وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق توقیف شده، سه طرح عملیاتی در این بخش اجرا شده و عمده کشفیات ما در حوزه مواد غذایی قاچاق و یا فاقد مجوز، اقلام ممنوعه مثل تجهیزات دریافت از ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای مکمل ورزشی است که بالاترین کشفیات حوزه کالای قاچاق در استان را به خود اختصاص داده است.

جاویدان در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی تاکید کرد: 5 میلیارد و 900 میلون تومان ارزش ریالی کالای کشف شده در حوزه قاچاق کالا در این مدت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار