آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اولین همایش ملی دفاع مقدس و دانشگاه:

پیش از آغاز جنگ 600 نامه اعتراضی ارسال کردیم/جنگ استکبار با داعش نتیجه‌ای نخواهد داشت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبل از شروع جنگ غافلگیر نبودیم، گفت: وزارت خارجه ما پیش از 600 نامه اعتراضی درباره جاسوسی عراق در مرزها به مراکز جهانی ارسال کرد و اگر بعد از شروع جنگ نیروهای مردمی خود را به جبهه نمی‌رساندند کار سخت‌تر می شد.
کد خبر: ۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ - 28September 2014

پیش از آغاز جنگ 600 نامه اعتراضی ارسال کردیم/جنگ استکبار با داعش نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین همایش ملی دفاع مقدس و دانشگاه با حضور آیتالله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالله جاسبی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس تاریخ ما را مزین کرده است، گفت: در سراسر جنگ های تاریخ جهان، نمونه ای مانند دفاع مقدس وجود ندارد و ما هنوز در صبح سعادت انقلاب هستیم و باید صبر کرد تا انقلاب، خود را نشان بدهد.

جنگ، مقدمه ریشه دواندن انقلاب اسلامی شد

وی ادامه داد: استکبار جهانی فرصت ایجاد تمدن نوین اسلامی را به ما نداد اما با مشغولیتی که از طریق جنگ ایجاد شد، مقدمه سازی و ریشه دواندن انقلاب اسلامی شدت گرفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: نکاتی در دفاع مقدس وجود دارد که در کمتر جنگی در جهان وجود داشته است. اولا این جنگ از قبل طراحی شده بود و اهل تحلیل می دانستند در شرایطی که رهبران عملیات انقلاب و خود رهبر انقلاب در خارج از کشور بودند مردم علم مبارزه را بلند کردند و دنیا فهمید که این حرکت حرکت ساده ای نیست زیرا استکبار عادت کرده بود که اگر انقلاب بخواهد پیروز شود باید متکی به حزب و یا پشتیبانی از بیرون از مرزها باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری اینکه ارتش بعد از انقلاب به شدت تضعیف شده بود، ادامه داد: سران و فرماندهان اصلی ارتش بعد از وقوع انقلاب فرار کردند و پشیتبان اصلی ارتش یعنی امریکا و مستشاران نظامی او نیز کشور را ترک کردند، بنابراین استکبار ساده ترین راه را برای مقابله انتخاب کرد و آن این بود که گروههای مارکسیستی یا التقاطی را در برابر انقلاب قرار دهند.

داعش با جنگ هوایی از بین نمی رود

وی به حوادث اخیر عراق اشاره کرد و گفت: امروز استکبار در برابر داعش جنگ جهانی راه انداخته است و این جنگ نتیجه ای نخواهد داشت زیرا که داعش با جنگ هوایی از بین نمی رود چرا که در خانه های مردم پنهان است و کشور خارجی هم نمی تواند خانه های مردم را بمباران کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با خاطرنشان ساختن پیروزی انقلاب در برابر گروه های التقاطی مسلح تصریح کرد: اگر ما در برابر گروه های التقاطی مسلح در اوایل انقلاب پیروز شدیم با کمک مردم، تشکیل کمیته انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروز می بینیم که این گروه ها که شعار امپریالیسم  می دهند الان در دامان امپریالیسم هستند و برای آنها جاسوسی و خبرچینی می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ذکر اینکه صدام به عنوان قهرمان عرب شناخته میشد، ادامه داد: قارون ها و ارتجاع منطقه هزینه جنگ را تحمل کردند و آمریکا و غرب هزینه های اطلاعاتی و تبلیغاتی سیاسی و احیانا ابزار پیش رفته جنگ را در اختیار عراق قرار دادند.

وی با بیان اینکه ما قبل از شروع جنگ غافلگیر نبودیم، افزود: وزارت خارجه ما پیش از 600 بار نامه اعتراضی به مراکز جهانی ارسال کرد که عراق در مرزهای ما در حال جاسوسی است و اگر در آن شرایط بعد از شروع جنگ نیروهای مردمی خود را به جبهه نمی رساندند کار جنگ سخت می شد.

بنی صدر می خواست سپاه و بسیج در میدان نباشند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  خاطرنشان کرد: مردم، ارتش عراق را یک ماه پشت خرمشهر نگه داشتند و ما با پشتیبانی امام بسیج 20 میلیونی تشکیل دادیم در صورتی که بنی صدر می خواست سپاه و بسیج در میدان نباشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه من در تمام عرصه های جنگ حضور داشتم، گفت: از اوایل غرش هواپیماهای عراق در تهران و بمباران فرودگاه مهرآباد به همراه 10 فرودگاه نظامی دیگر تا تمامی صحنه های حساس و مقاطع جنگ حضور داشتم و خیلی چیزهاست که یک روز باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه عده ای می گویند تلفات ما در جنگ زیاد بود ادامه داد: اگر مساله تلفات جنگ است در شرایط غیر جنگی ما تلفات بیشتری می دهیم، مثلا در تصادفات جاده ای سالانه 30 هزار نفر تلفات می دهیم و هر آدمی که کشته می شود چند نفر هم معلول می شوند و این در صورتی است که کشته ها و معلولان جاده ای بر خلاف ایثارگران و جانبازان جنگ فراموش می شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بسیاری از دستاورهای امروز کشور نتیجه تلاش های دوران دفاع مقدس است، ادامه داد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاه با رژیم اسرائیل برای ساخت موشک در جنوب سیرجان قراردادی را به مبلغ 500 میلیون دلار امضا کردند اما هیچ وقت هیچ کارخانه ای تاسیس نشد و اسرائیل نیز پول گرفته شده را پس نداد و این در شرایطی است که امروز می بینیم بچه های جنگ و جهاد سازندگی با کارهایی که کرده اند پیشرفته ترین تکنولوژی موشکی را در اختیار دارند و ما در آستانه فرستادن ماهواره به فضا هستیم.

اگر ایران در حل مسائل منطقه به آمریکا کمک نکند ائتلاف آمریکایی پیروز نخواهد شد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش موثر ایران در منطقه گفت: بسیاری از تحلیل گران آمریکایی اذعان دارند که اگر ایران در حل مسائل منطقه به آمریکا کمک نکند ائتلاف آمریکایی پیروز نخواهد شد و ایران در مبارزه با تروریست های منطقه تا زمانی که تحریم است در کنار آمریکا مبارزه نخواهد کرد اما کار خود را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به حوادث سوریه گفت: امروز یک سوم سوریه در اختیار داعش است و 80 در صد منابع او را داعش تصرف کرده است که البته با بمباران ها و پیشروی های ارتش سوریه این مقدار کمتر شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر پیشرفت ایران بعد از دفاع مقدس افزود: عراق بعد از پایان جنگ در حالی که ما حتی 5 نفر حمایت کننده در سازمان ملل نداشتیم به عنوان متجاوز محکوم به پرداخت 100 میلیون دلار شد و با درگیری هایی که در این کشور پیش آمد ما از یک کشور دوست، نمی توانیم این مبلغ را بگیریم ولی بالاخره یک روز باید بگیریم و می گیریم.

امام خمینی (ره) معتقد بودند مردم عراق نهایتا با ما هستند

وی با بیان اینکه امام اجازه ورود به شهرهایی که مردم در آن هستند را نمی داد، گفت: ما اگر می خواستیم عراق را بگیریم می توانستیم اما امام خمینی (ره) اجازه نمیدادند. فتح بصره بعد از آزاد سازی خرمشهر راحت تر بود اما امام نه با توقف جنگ موافق بود و نه با حضور ما با عراق. در این حالت بعد از فتح خرمشهر بسیاری از فرماندهان نظامی می گفتند که نمی توان در پشت جبهه ها سنگر گرفت در حالی که عراق خود را برای تهاجم آماده می کرد، اما امام در نهایت موافقت کردند که وارد جاهایی شویم که مردم در آن حضور ندارند چرا که معتقد بودند، مردم عراق نهایتا با ما هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگر بصره را می گرفتیم به عنوان مهاجم و اشغالگر شناخته می شدیم و مردم عراق نیز در برابر ما می ایستادند در صورتی که بعد از جنگ در دنیا مظلوم شناخته شدیم، علیرغم اینکه در زمان جنگ به عنوان مهاجم شناخته می شدیم.

وی در پایان به توسعه و ساخت کشور بعد از جنگ اشاره کرد و گفت: در حالی که ما با جهاد سازندگی و با همان ماشین آلاتی که در جنگ وجود داشت به ساخت کشور ادامه دادیم ولی ویرانی هایی که برای عراق بعد از جنگ باقی ماند و بدهی های بسیار زیاد او به کشورهای خارجی باعث شد که عراق در مقایسه با ایران وضعیت بدی داشته باشد.

نقشه 8 سال دفاع مقدس را مدیون امام خمینی (ره) هستیم

در ابتدای این مراسم رییس دانشگاه آزاد شهرری نیز با بیان اینکه راه امام خمینی (ره) باید بوسیله یاران صدیق او ترسیم شود، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده عالی جنگ ریزه کاری و پنهان کاری های جنگ را می داند و هنوز بیان نکرده است.

وی ادامه داد: نقشه 8 سال دفاع مقدس را مدیون امام خمینی (ره) هستیم و ما در این برهه به رزمندگان و مادران شهدا بدهکاریم.

جاسبی، رییس اسبق دانشگاه آزاد نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: از همه فرماندهان سپاه و ارتش  دعوت کردیم تا در بحث انتقال میراث و ارزش های دفاع مقدس کمک کنند و این در حالی است که ما هنوز کتابی را در رابطه با جنایات جنگ در دوران دفاع مقدس ندیده ایم.

وی ادامه داد: شکل گیری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نشان از درک درست واقعیات بعد از جنگ دارد و به نظر می رسد که باید در بررسی آثار و معارف جنگ مدیریت دانش دفاع مقدس ایجاد شود.

دانشگاه آزاد بستری برای توجه بیشتر به علوم و معارف دفاع مقدس است

میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد بستری برای توجه بیشتر به علوم و معارف دفاع مقدس است و 52 درصد ایثارگران در عرصه های علمی کشور در دانشگاه آزاد فعالیت دارند و این دانشگاه از حضور 700 هزار نفر بسیجی فعال در اکثر دوره های دانشگاهی بهره مند است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد بار بیشتر از 40 درصد از آموزش عالی کشور را به دوش می کشد و در سندی که مقام معظم رهبری به عنوان سند علم و فناوری در 42 بند ابلاغ کرده اند ماموریت های بزرگی را برای دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته اند و این مهم وظیفه ما را در تولید علم به طوری که در پایان این برنامه ایران قطب علمی جهان اسلام شود بیشتر می کند.

انتهای پیام //

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار