مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان شمالی:

خراسان شمالی جزو استان‌های برتر در تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس است/ چاپ ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال ۹۶

«احیاءمحمد امیری» با اشاره به این‌که در خراسان شمالی، تاکنون ۴۷۰ مدخل برای دانش‌نامه دفاع مقدس استان تهیه و به تصویب رسیده است، گفت: خراسان شمالی در زمینه تهیه مداخل دانش‌نامه دفاع مقدس، جزو استان‌های برتر است.
کد خبر: ۲۹۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 02July 2018

خراسان شمالی جزو استان‌های برتر در تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس است/ چاپ ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال ۹۶به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در نشستی که با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدرضا تقی‌پور» مسئول بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کارکنان این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به این‌که استان خراسان شمالی میزبان ۶۱ شهید گمنام است، اظهار داشت: این شهدای گمنام در ۲۸ نقطه استان خاکسپاری شده‌اند که تاکنون در ۲۰ نقطه یادمان ساخته شده و ساخت دیگر یادمان‌ها نیز در دستور کار است.

وی در خصوص پروژه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان شمالی، گفت: برای ساخت این مرکز فرهنگی به مساحت ۱۲ هکتار، اعتباری به مبلغ ۶ میلیارد تومان از سوی استانداری و ۲ میلیارد تومان از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

امیری با بیان این‌که تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر از کارکنان استان خراسان شمالی دوره ضمن خدمت آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس را گذرانده‌اند، تصریح کرد: برای برگزاری این دوره ۱۲ ساعته، از اساتید برجسته استان و مورد تایید اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی استفاده شده است.

وی افزود: طبق دستور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در سال ۹۶ توانستیم ۳۰ عنوان کتاب با موضوعیت «دفاع مقدس» را به چاپ برسانیم که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نیز ۲۴ عنوان کتاب آماده چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون ۷۲ تشکل مردم نهاد در استان شناسایی و همایش‌هایی نیز خصوص ارتباط با این تشکل‌ها برگزار شده است که در همین راستا ستاد‌های برگزاری یادواره شهدا بیشترین همکاری را در این حوزه داشته‌اند.

وی در خصوص تدریس ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی، گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در استان، ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» را گذرانده‌اند و این درس در همه دانشگاه‌های خراسان شمالی تدریس می‌شود.

امیری با اشاره به این‌که در خراسان شمالی، تاکنون ۴۷۰ مدخل برای دانش‌نامه دفاع مقدس استان تهیه و به تصویب رسیده است، بیان داشت: خراسان شمالی در زمینه تهیه مداخل دانش‌نامه دفاع مقدس، جزو استان برتر قرار گرفته است.

وی در مورد چاپ کتاب از تاریخ شفاهی دفاع مقدس رزمندگان استان، گفت: در سال ۹۶ تعداد سه عنوان کتاب با عناوین «جوانان درجهاد و شهادت»، «قایق‌های پر از پولک» و «باغ کبوتر» به چاپ رسیده است.

امیری در پایان به دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی از جمله برگزاری همایش مداحان با موضوعیت «دفاع مقدس در امتداد عاشورا»، برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ»، برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت»، برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی، تولید مستند «غواصان عملیات کربلای ۴»، ایجاد سه صحن در حاشیه یادمان شهدای گمنام بجنورد جهت برگزاری مراسمات دفاع مقدس و... اشاره کرد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی به‌زودی افتتاح می‌شود

در ادامه این نشست، مسئول بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، اظهار داشت: تلاش‌ها بر این است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان شمالی به زودی افتتاح شود.

امیر سرتیپ دوم «محمدرضا تقی‌پور» با اشاره به جمع‌آوری دانش‌نامه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی، گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس استان خراسان شمالی، اولین دانش‌نامه دفاع مقدس استانی در سطح کشور است که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است که باید به‌عنوان الگویی برای دانش‌نامه‌های دفاع مقدس سایر استان‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها