استاندار ایلام:

استراتژی دشمن در دفاع مقدس با شکست مواجه شد

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس توطئه‌های دشمنان را یک به یک خنثی کرده و استراتژی آنان را با شکست مواجه کردند.
کد خبر: ۲۹۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ - 02July 2018

استراتژی دشمن در دفاع مقدس باشکست مواجه شدبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع پرس، «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام در مراسم بزرگداشت عملیات کربلای یک که در منطقه قلایزان مهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت ایران در بازه زمانی 150 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگرچه در گذشته به ظاهر قدرتمند بودیم؛ اما هنگامی که با روسیه و عثمانی وارد جنگ شدیم، سرزمین‌های بسیاری را از دست دادیم.

وی افزود: قراردادهای ترکمنچای و گلستان از جمله معاهدات ننگینی بودند که در تاریخ معاصر ایران پیش از انقلاب به امضای پادشاهان بی‌کفایت رسید.

استاندار ایلام با اشاره به تاسیس ارتش به ظاهر قدرتمند رضاخانی، افزود: این ارتش به ظاهر قوی در جنگ جهانی دوم حتی نتوانست 24 ساعت در برابر تجاوز دشمن دوام بیاورد.

وی گفت: در دوره محمدرضا شاه با کوچکترین نهیب انگلیس و قدرت‌های ،بحرین را بدون کمترین مقاومتی تقدیم کردیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات ناگوار در دورانی صورت گرفته است که به ظاهر دارای ارتش قدرتمندی بودیم؛ اما چون از رهبری الهی و مردمی که به نظامشان باور داشته باشند، برخوردار نبودیم، همواره در منازعه با دشمنان با شکست مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: سلاح ما در نبرد با دشمن تا بن دندان مسلح، ایمان و اعتقاد به خدا بود.

استاندار ایلام افزود: دشمن بعثی در جنگ تحمیلی به دنبال تجزیه کشورمان بود؛ اما ملت بزرگ ایران توطئه‌های دشمنان را یک به یک خنثی و استراتژی آنان را با شکست مواجه کردند.

وی افزود: یادمان‌های دفاع مقدس بخشی از تاریخ دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران است که باید در حافظه تاریخی یک ملت ایران باقی بماند.

سلیمانی گفت‌: دوران دفاع مقدس سبب شد تا امروز دشمنان ایران اسلامی جرات تعرض به این نظام را به خود ندهند و این قدرت بازدارندگی می‌تواند تا صد سال آینده امنیت ما را تضمین کند.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی امروز جمهوری اسلامی با گذشته قابل قیاس نیست، گفت: آن زمانی‌که جمهوری اسلامی به لحاظ تسلیحاتی ضعیف بود با ایمان به خدا و سلاح الله اکبر دشمن بعثی را زمین‌گیر کرد، مسلما امروز ایران اسلامی با توان دفاعی مقتدرانه‌ای که دارد قادر به از بین بردن هر نوع تهدیدی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها