مروری بر زندگی سومین شهید محراب؛

شهید تقوا و فضیلت به روایت بزرگان انقلاب/ شهادت صدوقی گواهی صادق بر مظلومیت شیعه است

شهادت شهید صدوقی گواهی صادق بر حقانیت و مظلومیت شیعه و جهان اسلام بود؛ چرا که او و اجداد طاهرینش همگی ریشه در تاریخ اسلام و شیعه داشتند.
کد خبر: ۲۹۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 02July 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: یازدهم تیر ماه سالروز شهادت سومین شهید محراب، حضرت آیت الله محمد صدوقی است. این شهید بزرگوار در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشت و یار گرفتاران و مستمندان بود. شهید صدوقی یکی از نزدیک‌ترین یاران امام(ره) محسوب می‌شد و همواره سعی وافری داشت که در تمام زوایای انقلاب، همسو و همراه امام حرکت کند.

امام راحل در توصیف شهید صدوقی فرمودند: «بیش از 30 سال با او آشنا هستم و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم. پس از شهادت صدوقی، اسلام خدمت‌گزاری متعهد، ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد. او همواره در طول انقلاب شکوهمند اسلامی حضور فعال و چشمگیری داشت».

شهادت شهید صدوقی نیز گواهی صادق بر حقانیت و مظلومیت شیعه و عالم اسلام بود، چرا که او و اجداد طاهرینش همگی ریشه در تاریخ اسلام و شیعه داشتند.

شهادت صدوقی گواهی صادق بر مظلومیت شیعه است/ شهید فضیلت به روایت بزرگان انقلاب

آیت الله منتظری در خصوص شخصیت شهید صدوقی گفت: «آیت الله صدوقی به حق یکی از استوانه‌های فضیلت، تقوا و مبارزه بود».

رهبر معظم انقلاب نیز این شهید بزرگوار را اینگونه یاد کردند: «این عالم ربانی یکی از ارکان اسلام و بانیان انقلاب اسلامی ایران بود. او با مبارزات خود در دوران خفقان، مقاومتش در برابر دشمن و حضورش در همه صحنه‌های حساس و سازنده، سند افتخاری برای جامعه روحانیت و نمونه‌ای از یک عالم مبارز و مجاهد اسلام بود.»

شهید صدوقی تسلیم و مطیع امام (ره) بود. وی عقیده امام راحل را صدر تمام امور می‌دانست. شهید صدوقی در آخرین خطبه نماز جمعه خود اظهار داشت: «پشتیبانی کامل از فرمان امام برای همه ضرورت و لزوم دارد.» سپس گفت: «فرمان فرمان تو است ای امام بزرگوار، آن چه را که تو دستور دهی دستورات تو را بر می‌گذاریم و به جان دل فرمانت را اطاعت خواهیم کرد.»

شهادت صدوقی گواهی صادق بر مظلومیت شیعه است/ شهید فضیلت به روایت بزرگان انقلاب

حضور در جبهه

شهید محراب آیت الله صدوقی پس از پیروزی انقلاب نقشی بزرگ در تبیین خط رهبری، پشتیبانی از نیروهای حزب الله و نهادهای جوشیده از متن انقلاب و برملا ساختن خطوط انحرافی، تثبیت امنیت و اوضاع عمومی کشور داشت. با شروع جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی، توجه خاص وی به امر دفاع از حدود کشور معطوف شد.

او با حضور در خط مقدم جبهه به دیدار رزمندگان اسلام می‌رفت و همواره آنان را به دفاع تشویق می‌کرد.

ترغیب مردم به کمک‌های مالی، اعزام نیروی انسانی و فرستادن تجهیزات مورد نیاز جبهه همگی حاکی از اهمیت دفاع مقدس در نظر وی بود.

شهادت صدوقی گواهی صادق بر مظلومیت شیعه است/ شهید فضیلت به روایت بزرگان انقلاب

حضرت آیت الله صدوقی در هیچ شرایطی اجازه نداد مساله جنگ و دفاع، تحت الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد و همواره به لزوم دفاع و پُر بودن جبهه‌ها از نیرو تاکید می‌کرد.

تمام اوقات شهید صدوقی صرف پیشبرد انقلاب و اهداف عالیه‌اش شد تا آنجایی که در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شهید صدوقی حیات پر برکت‌اش مشحون از جلوه‌های مبارک حیات طیبه اسلامی بود».

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها