سرهنگ شرف‌بیانی:

یادمان‌های دفاع مقدس ایلام نیاز به توجه بیشتری دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: یکی از تفاوت‌های یادمان‌های ما با یادمان‌های جنوب کشور بحث طول مسافت یادمان‌ها از استان مبدا است که به دلیل طولانی بودن این مسافت باید تمهیدات لازم جهت ایجاد امکانات زیرساختی این یادمان اتخاذ شود.
کد خبر: ۲۹۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ - 02July 2018

یادمان‌های دفاع مقدس ایلام نیاز به توجه بیشتری دارندسرهنگ پاسدار «محمدرضا شرف‌بیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه جهاد دفاع پرس، با اشاره به اهمیت نقش مردم منطقه ایلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مطالبات اساسی مردم این استان داشتن موزه دفاع مقدس است که در بهمن سال گذشته مقرر شد تا در یک طرح توسعه وسیع، مرکز فرهنگی این استان با الحاق زمین‌های مجاور، موزه دفاع مقدس استان را نیز احداث کند.

وی افزود: کار ساخت نمای بیرونی موزه دفاع مقدس این استان را شهرداری ایلام بر عهده گرفته و همچنین معاونت مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس ساخت داخلی و چینش محتوایی را عهده دار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه از طریق منابع استانی یک و نیم میلیارد اعتبار برای ساخت این موزه پیش‌بینی شده است، گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور سردار کارگر و استاندار ایلام انجام شد، مقرر شد تا این اعتبار سریعا جذب شود و کار ساخت موزه دفاع مقدس با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در خصوص ساخت یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام استان ایلام گفت: در بخش یادمان‌ها، استان ایلام دارای 57 یادمان شهدای گمنام و مناطق عملیاتی است که 8 یادمان آن جزو یادمان‌های ملی است که مورد بازدید کاروان‌های راهیان نور قرار می‌گیرد.

سرهنگ شرف‌بیانی گفت: یکی از تفاوت‌های یادمان‌های ما با یادمان‌های جنوب کشور بحث طول مسافت یادمان‌ها از استان مبدا است که به دلیل طولانی بودن این مسافت باید تمهیدات لازم جهت ایجاد امکانات زیرساختی این یادمان اتخاذ شود.

وی افزود: امروز تقریبا 35 درصد ساخت یادمان‌های دفاع مقدس استان انجام شده است و به لحاظ امکانات خدمات رفاهی زائران نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام تصریح کرد: خوشبختانه امروز کار ساخت بسیاری از یادمان‌های شهدای گمنام به پایان رسیده و 60 درصد احداث یادمان‌های باقیمانده نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها