مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

آخرین حربه نظام سلطه برای مقابله با ایران/ ضرورت نهادینه کردن «حضور در کنار محور مقاومت» در کشور

«محمدرضا فخر» با بیان اینکه آخرین حربه نظام سلطه از بین بردن الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی در جهان است، گفت: استفاده از دیدگاه وهابیت و سلفی‌ها در کشور‌های همسایه، از ابزار‌هایی است که به وسیله آن می‌توانند جای پایی در این سرزمین‌ها باز کنند.
کد خبر: ۲۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ - 02July 2018

ازبین بردن الگوی جمهوری اسلامی، آخرین حربه نظام سلطه است«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: نگاهی که سردمداران آمریکا به مسئله حقوق بشر دارند، این موضوع را به ۲ دسته از نگاه نظام استکبار و نیز حقوق بشر از نظر مردم جهان تقسیم می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری نگاه سردمداران آمریکا را از دید سلطه‌طلبانه می‌بینند، افزود: حقوق‌بشر از دید نظام سلطه زمانی معنا پیدا می‌کند که حقوق این نظام رعایت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: هجمه آمریکا به حقوق‌بشر فقط به ۴۰ سال انقلاب اسلامی برنمی‌گردد؛ چراکه ما به‌دلیل هویت انقلابی نظام اسلامی، جنایات آمریکا به‌بشر را برملا می‌کنیم، اما این جنایات قبل از حضور نظام اسلامی ایران هم وجود داشته است.

«فخر» درخصوص جنایات آمریکا در طول سالیان متمادی، گفت: کشتار سرخپوستان آمریکایی از روز‌های ابتدایی ورود در قاره آمریکا، حمله به کشور‌های آمریکایی، حمله به «ویتنام»، «ناکازاکی»، «هیروشیما» و... همه نمونه‌هایی از جنایات این کشور در طول دوره‌های مختلف تاریخ است.

نادیده گرفتن حقوق‌بشر در ایران به پیش از انقلاب برمی‌گردد

وی با بیان اینکه «ساواک» به دست آمریکا ایجاد شد و اقدامات این سازمان نسبت به شکنجه و قتل برکسی پوشیده نیست، تصریح کرد: حتی در واقعه ۱۵ خرداد نیز آمریکایی‌ها دخیل بودند و هر از چندگاهی که اسنادی را برملا می‌کنند، زوایای پنهان آن‌ها آشکارتر می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی افزود: با پیروزی انقلاب این هجمه‌ها آشکارتر شد، از حضور جاسوسان در قالب دیپلمات در سفارت‌خانه آمریکا در ایران گرفته تا «کودتای نوژه» و تجهیز گروهک‌ها در کشور و دخالت در امور سیاسی داخلی کشور، همه در راستای از بین بردن حقوق‌بشر در ایران است.

وی با بیان این‌که یکی از چیز‌هایی که کسی به‌طور مشخص ورود پیدا نکرده، بررسی آثار هجمه‌های سیاسی و اقتصادی بر نظام اقتصادی و پولی ما است، گفت: اگر این هجمه‌ها نبود وضعیت اقتصاد ما بهتر از این بود که این چیزی جز خوی ددمنشانه آن‌ها نیست.

«فخر» تصریح کرد: بشر باید آزاد باشد و کار‌های خودش را انجام دهد و این‌ها دست‌اندازی به مبنای حقیقی حقوق‌بشر است.

آزادی‌خواهی را در نقاط مختلف سرکوب می‌کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی متذکر شد: هرجایی که بحث آزادی‌خواهی مطرح بود، آمریکایی‌ها با ورود خودشان آن حرکت را سرکوب کرده‌اند، مردم فلسطین چیزی جز حق زندگی نمی‌خواهند، اما با همین حداقل هم مبارزه می‌کنند.

وی قتل و کشتار و تجاوز سرزمینی را در دستور کار نظام غربی دانست و گفت: اگر جایی احساس کنند که سلاح‌های شیمیایی به سلطه آن‌ها کمک می‌کند، از آن استفاده می‌کنند.

«فخر» با بیان این‌که آخرین حربه نظام سلطه ازبین بردن الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی در جهان است، گفت: استفاده از دیدگاه وهابیت و سلفی‌ها در کشور‌های همسایه از ابزار‌هایی است که به وسیله آن بتوانند جای پایی در این سرزمین‌ها باز کنند.

«تکیه به درون» و «استفاده از ظرفیت داخلی»، عامل جلوگیری از هجمه‌های دشمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد: باید با استفاده از فرامین رهبری که تأکید بر «تکیه به درون» و «استفاده از ظرفیت داخلی مردم مسلمان» است، با تمام توان جلوی این هجمه‌ها را بگیریم تا این دیدگاه نظام سلطه را نسبت به حقوق‌بشر بشناسانیم.

وی درخصوص جنایات عربستان سعودی و آمریکا در کشور «یمن» بیان داشت: در راستای افزایش نقش سلطه‌گرانه آمریکا در منطقه و به‌تبع آن استفاده از نظام‌های نوخاسته که می‌خواهند نقش نوکری خود را داشته باشند، آمریکا در یمن به شدت از محور‌های کشور‌های هم‌پیمان خودش حمایت می‌کند.

«فخر» یادآور شد: مردم «یمن» نماد بارز مقاومت هستند که در مقابل نظام سلطه و در کوران همین مشکلات، تجمعات میلیونی برگزار می‌کنند و فریاد‌های استکبارستیزانه آن‌ها دشمن شکن است.

به هر طریق ممکن باید به مردم «یمن» کمک شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با بیان این‌که وظیفه ما درخصوص یمن، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص این فاجعه انسانی و نیز کمک به مردم این کشور است، گفت: ما باید به هر طریق ممکن چه از طریق مالی و چه از طریق معنوی به مردم یمن که در خط مقدم جبهه مقاومت حضور دارند کمک کنیم تا بخشی از زحماتی که برای مردم شریف این کشور ایجاد شده است، کم شود.

وی در ادامه با اشاره به «محور مقاومت» و این‌که در این زمینه ۲ نکته قابل طرح است، اظهار داشت: نکته اول این است که داخل کشور خود، حضور در کنار محور مقاومت را نهادینه کنیم.

تفکر حمایت از «محور مقاومت» در بین ملت‌ها جاافتاده است

«فخر» اضافه کرد: نکته دوم اهمیت محور مقاومت در سوریه و عراق است که نیرو‌های مردمی اسلامی و انقلابی این کشور‌ها به این موضوع پی ببرند و امروز می‌بینیم در انتخابات مردم عراق و لبنان، کسانی که از محور مقاومت حمایت کرده‌اند رأی آورده‌اند که نشان دهنده جاافتادن این نگاه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی متذکر شد: آن نگاهی که می‌تواند به مردم کشور‌های اسلامی کمک کند، آمریکا نیست بلکه همین نگاه مقاومت است.

فخر بیان داشت: در هجمه‌های شدید اقتصادی علیه کشورمان و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است، باید با نگاهی حاکی از وحدت، حول نگاه رهبری همه به سمت این بروند که منویات رهبری نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید از کلام تمام مسئولین کشوری و لشکری یک ندا بیرون بیاید که حول فرمایشات رهبری باشد تا بتوانیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم تا نه تنها مشکلات کشور حل شود، بلکه الگویی برای کشور‌های مسلمان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار