پدر شهید «عباس خداجو گراکویی» به فرزندش پیوست

«نازآقا خداجو» پدر گران‌قدر شهید «عباس خداجو گراکویی» دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۹۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 02July 2018

پدر گرانقدر شهید « عباس خداجو گراکویی » به فرزندش پیوستبه گزارش دفاع پرس از رشت، «نازآقا خداجو» پدر گران‌قدر شهید «عباس خداجو گراکویی» بر اثر کهولت سن در ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این پدر شهید والامقام، صبح امروز (دوشنبه) بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای «گراکو» از توابع شهرستان «فومن» تشییع و در جوار فرزندش در گلزار شهدا این روستا به خاک سپرده شد.

خاطرنشان می‌شود؛ سرباز وظیفه شهید «عباس خداجو گراکویی» در سوم مردادماه سال ۱۳۳۸ در روستای «ملسکام» شهرستان «فومن» دیده به جهان گشود. پدرش «ناز آقا» کشاورز بود و مادرش «ماه خانم» نام داشت. تا پایه‌ پنجم ابتدایی درس خواند، اما به خاطر مشکلات مالی نتوانست ادامه تحصیل دهد؛ بنابراین به خانواده در کار‌های کشاورزی کمک می‌کرد.

به خدمت سربازی رفت و در لشکر ۸۴ خرم‌آباد خدمت سربازیش را به پایان رسانید. با شروع جنگ تحمیلی و آغاز تجاوز ارتش عراق به خاک‌ایران، از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کشور فراخوانده شد.

وی، پس از چند ماه خدمت صادقانه، سرانجام در چهاردهم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۹، یعنی هنگامی که فقط شش ماه از شروع جنگ‌تحمیلی گذشته بود، در منطقه عملیاتی «تپه شیخان نوسود» در طی درگیری با دشمن بعثی عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار وی در روستای «گراکو» واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار