قزوه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جلسه نیمه ماه رمضان شعرا با رهبر انقلاب اسلامی بُرد بین‌المللی دارد

علیرضا قزوه با اشاره به شعرخوانی شاعران فارسی‌زبان سایر کشورها در جلسه نیمه ماه رمضان شعرا با رهبر انقلاب اسلامی گفت: این جلسه بُرد بین‌المللی دارد.
کد خبر: ۲۹۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 02July 2018

«علیرضا قزوه» شاعر برجسته کشورمان و مجری جلسه نیمه ماه رمضان شعرا با رهبر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه جلسه شب شعری که همه ساله با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‎‌شود محصول یک کار تیمی است، اظهار داشت: بحث حضور شاعران در این جلسه با تصمیم و دعوت یک تیم کارشناسی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شاعران علاقه‌مند زیادی در جلسه شب شعر نیمه رمضان حضور دارند، گفت: بسیاری از شعرا خودشان علاقه‌مند و متقاضی حضور در این جلسه هستند و برخی را نیز ما دعوت می‌کنیم اما تاکید خاصی برای حضور شاعر خاصی در این جلسه نیست.

نویسنده رمان «برادر انگلستان» درباره بُرد بین‌المللی جلسه شب شعر نیمه ماه رمضان عنوان کرد: این جلسه دارای بُرد بین‌المللی است و من در سفری که به کشمیر رفته بودم متوجه شدم حضور «علی‌اکبر شاه» شاعر فارسی زبان و سایر شاعران در این جلسه مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر این کشور بوده است.

قزوه از درخواست شاعران فارسی زبان برای حضور در شب شعر ماه رمضان خبر داد و گفت: شاعران فارسی زبان زیادی از کشورهای همسایه درخواست حضور در جلسه ماه رمضان را دارند اما محدودیت‌هایی وجود دارد چراکه شاعران ما علاقه‌مند هستند از این فرصت محدود این جلسه بهره بیشتری ببرند به همین خاطر در این جلسه همه ساله سعی می‌کنیم دو تا سه شاعر خارجی داشته باشیم.

وی به استقبال رهبر معظم انقلاب از شعرخوانی شاعران جوان اشاره کرد و عنوان کرد: ما همه ساله حدود 50 درصد شعرخوانی‌های این جلسه را به جوانان شاعر اختصاص می‌دهیم چرا رهبر معظم انقلاب از این قضیه استقبال می‎‌کنند در حالی که معتقد به احترام گذاشتن به پیشکسوتان شعر هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار