استاندار کرمانشاه:

۴ هزار واحد مسکونی آماده واگذاری به زلزله‌زدگان کرمانشاه است

«هوشنگ بازوند» گفت: تاکنون حدود ۹ هزار سقف مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته شده و حدود ۴ هزار واحد آماده تحویل است.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 02July 2018

۴ هزار واحد مسکونی آماده واگذاری به زلزله‌زدگان است.به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح ۲۰۰ واحد بازسازی شده مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب که به همت سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است، با اشاره به این‌که زلزله سرپل‌ذهاب یکی از بی‌سابقه‌ترین زلزله‌هایی بود که در گسل زاگرس اتفاق افتاد، اظهار داشت: بزرگی این زلزله به اندازه منجیل و رودبار بود.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در صبح روز اول این زلزله، تصریح کرد: ایشان در پیام خود فرمودند: «زلزله به یک مرکز وحدتی برای کشور تبدیل شود».

استاندار کرمانشاه گفت: این وحدت در تمام اقشار مردم دیده شد و همین امر موجب شد تا در امداد و نجات رکوردی را در دنیا داشته باشیم.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های سپاه، ارتش و مرزبانی در این کار مشارکت داشتند و کار بی‌سابقه‌ای انجام شد.

بازوند با اشاره به این‌که امیدواریم در بازسازی هم بتوانیم رکورد بزنیم، بیان کرد: تاکنون حدود ۹ هزار سقف در این مناطق زده شده و حدود ۴ هزار واحد آماده تحویل است.

وی با قدردانی از رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دلیل حضور بسیار فعال بسیج مستضعفین در صحنه امداد و نجات، گفت: امروز با مشارکت سازمان بهزیستی و همت بالای بسیج سازندگی، شاهد افتتاح این واحد‌ها هستیم و هم‌اکنون هم ۳۱ سپاه استانی در بازسازی مناطق مشارکت می‌کنند.

بازوند در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در آن سفر فرمودند: «این زلزله که برای استان کرمانشاه یک تهدید است را باید به فرصت همراه با تولید عمل تبدیل کنید».

وی افزود: پنج ماه از اسکان موقت و اضطراری زلزله‌زدگان می‌گذرد و در این مدت شاهد بازسازی با سرعت بالا بودیم که همه بسیج شدند و کمک کردند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: هر زمان که برای این کشور امکان تهدیدی باشد، وحدت می‌تواند آن را تبدیل به فرصت کند که در این زلزله کاملا خود را نشان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار