مذاکرات آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره نفت لبنان

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اخیرا در کاخ سفید با شماری از مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی از جمله «جرد کوشنر» و سفیر آمریکا در لبنان در خصوص نفت لبنان مذاکره کرده است.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 02July 2018

مذاکرات آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره نفت لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه الاخبار، «یووال اشتینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با شماری از مسؤولان بلندپایه کاخ سفید در خصوص نفت لبنان مذاکره کرده است.

بر اساس این خبر، این وزیر صهیونیستی اخیرا در کاخ سفید با جرد کوشنر مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌الملل و «الیزابت ریچارد» سفیر این کشور در لبنان و «ران دیرمر» سفیر اسرائیل در آمریکا نشستی داشته که در این نشست «نزاع نفتی» میان رژیم صهیونیستی و لبنان و پرونده انرژی در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفته است.

اشتینیتز نیز در توییتی ضمن اشاره به این نشست اعلام کرده که پرونده نزاع دریایی اسرائیل و لبنان هم در این گفت‌وگو‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. مذاکره در خصوص نفت لبنان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور با وجود این‌که ذخایر نفتی و گازی قابل توجهی را در اختیار دارد تاکنون موفق به استخراج آن نشده است.

از زمان حضور استعمارگران فرانسوی در لبنان، توجه ویژه‌ای به نفت و گاز این کشور شده بود؛ اما وضعیت سیاسی و جنگ‌های داخلی در لبنان فرصت استخراج نفت و گاز را از میادین نفتی و گازی لبنان از بین برده بود با این حال دولت جدید لبنان تأکید کرده است که از راه‌های دیپلماتیک برای استخراج نفت و گاز در حریم آبی خود استفاده خواهد کرد.

با توجه به این‌که مرز‌های دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان ترسیم نشده است، اسرائیل در تلاش لبنان برای استخراج نفت و گاز کارشکنی می‌کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها