حجت‌الاسلام موسوی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم توقف واردات کالاهای دارای مشابه داخلی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید استفاده از کالاهایی را که مشابه آن‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی در کشور تولید می‌شود، بر خود حرام کند.
کد خبر: ۲۹۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 02July 2018

/حجت‌الاسلام «سیدناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از آنکه به معنا و مفهوم دقیق این دستورالعمل که از سوی مقام معظم رهبری برای کاهش و عدم وابستگی به بیگانگان مطرح شد، فکر و عمل کنیم، به تبلیغات بدون عمل در این زمینه پرداخته شد و جنبه‌های تبلیغاتی وقتی که همراه با اقدام و عمل نباشد، در جامعه به شعار تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از کالا و تولیدات ملی افزود: متاسفانه برای حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی نیز به همان روشی که برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اتخاذ کرده بودند، عمل می‌شود و صرفا با تبلیغات در قالب پوستر و بنرهایی در سطح شهر حمایت از کالاهای ایرانی را اعلام کنند که این امر هیچ تاثیری در رونق کسب و کار تولیدکنندگان و وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

حجت‌الاسلام لارگانی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: رهبر انقلاب در سال 95 اعلام کردند که دولت باید استفاده از کالاهایی را که مشابه آن‌ها توسط تولیدکنندگان وطنی در کشور ساخته می‌شود، بر خود حرام کند.

وی در ادامه گفت: حمایت از کالای ایرانی به قدری حائز اهمیت است و در چرخه اقتصادی کشور تاثیر دارد که مقام معظم رهبری در سال 96 استفاده دولت از کالاهای غیربومی را حرام شرعی عنوان کردند. این در حالی است که در سال گذشته واردات کالا نسبت به صادرات کشور خیلی بیشتر بود که همین امر باعث می‌شود که به اقتصاد کشور و بازارهای داخلی ضربه‌های اساسی وارد شود.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت اقدام به واردات کالاهایی می‌کرد که ما در تولید آن در داخل کشور ناتوان بودیم و آن کالاها نیاز ضروری جامعه بود، این موضوع قابل توجیه بود؛ اما اینکه مشابه همان کالایی را که توسط تولیدکنندگان ملی به بازار عرضه می‌شود، وارد کشور می‌کنند، گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه کالاهای غیرضروری و مشابه با تولیدات داخلی با ارز چهار و 200 تومانی وارد کشور می‌شود، گفت: اینگونه اقدامات، اقتصاد کشور را به مرز نابودی خواهد کشاند و باعث رکود تولید داخلی می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار