شهید «علی اکبر توکلی»:

خواهرانم! زینب وار ادامه دهنده راه برادرتان باشید

شهید «علی اکبر توکلی» در وصیت نامه خود به خواهرانش سفارش می کند، حضرت زینب را برای خود الگو قرار دهند چرا که فداکاری های ایشان بود که پیام نهضت حسین را به گوش جهانیان رساند.
کد خبر: ۲۹۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ - 02July 2018

خواهرانم!زینب وار ادامه دهنده راه برادرتان باشید به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، شهید «علی اکبر توکلی» در فروردین ماه سال 1344 در روستای اشرف آباد ازنا به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در روستای زادگاهش و دیگر مقاطع را درشهر ازنا گذراند. پس از اخذ دیپلم در کنکور سراسری دانشگاه شرکت کرد و در رشته کارشناسی روان شناسی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد.

علی اکبر سیزده سال بیشتر نداشت که با نهضت امام خمینی (ره) آشنا شد و همراه با سایر جوانان و نوجوانان همسن و سالش در تظاهرات بر علیه رژیم پهلوی شرکت می کرد.

شهید توکلی با پیروزی انقلاب اسلامی ضمن درس خواندن به فعالیت های انقلابی نیز می پرداخت. او از اعضای فعال پایگاه بیت المقدس مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ازنا بود که بعدها  مسئول تبلیغات و عقیدتی همان پایگاه شد. اخلاق خوب او و علاقه اش به معنویات و قرآن باعث شده بود تا همه دوستان و اطرافیانش او را دوست داشته باشند.

شهید توکلی سال آخر دانشگاه بود که در روز نیمه شعبان به دیدار والدین خود رفت و گفت: «امروز حسین زمان به من امر کرده و از من ناچیز امداد می طلبد. این سلاله محمد (ص) به من دستور داده که از دینم و قرآنم و از مملکتم دفاع کنم... ». سرانجام وی  در تاریخ 3/4/1365 داوطلبانه به عنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد و در گروه امداد مشغول خدمت رسانی شد. تا اینکه در تاریخ 12/3/ 1365  مصادف با 23 رمضان و در ساعت 6 بعد از ظهر در جاده فاو- ام قصر، در میان آتش بارهای دشمن با متلاشی شدن بدن مبارکش به درجه رفیه شهادت نائل آمد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید «علی اکبر توکلی»

پدرم! به تو توصیه می کنم که هرگز از خدا جدانشوی و همیشه همانطور که بوده ای رهرو راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) و پیرو امام امت باشی.

مادرم! به شما توصیه می کنم، تا حد توان در نماز جمعه و دعای کمیل حاضر شوی، و مانند مادر وهب باش که یکی از شیرزنان تاریخ اسلام  است. زیرا که فرزندت را در راه دین حق عازم جبهه کرده ای.

خدمت خواهران عزیز خودم سلام می رسانم و از خدا می خواهم که آنها را در جوار حضرت زینب  سلام الله علیها محشور بگرداند و امیدوارم مانند حضرت زینب ادامه دهنده راه برادرتان باشید، چرا که با فداکاری های حضرت زینب سلام لله علیها بود که پیام نهضت امام حسین (ع) به گوش جهانیان رسید.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار