استاندار بوشهر تاکید کرد؛

برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در استان بوشهر با محوریت مردم

استاندار بوشهر با تاکید بر برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی با محوریت مردم، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نباید به سمت دولتی شدن برود.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ - 02July 2018

برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در استان بوشهر با محوریت مردمبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی با مشارکت و مدیریت مردمی برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مردم از ابتدای اسلام تاکنون مراسم و برنامه‌های مذهبی مختلفی را برگزار کرده‌اند، اضافه کرد: باید تلاش شود که این برنامه‌ها همچنان به صورت مردمی برگزار شوند و از دولتی‌شدن آن جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اربعین حسینی از حرکت‌های بزرگ فرهنگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد افزایش استقبال و حضور مردم در مراسم اربعین حسینی هستیم که به صورت خود جوش و مردمی برگزار می‌شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای جمع‌آوری نذورات مردم و جلب مشارکت‌های مردمی برای تامین زیرساخت‌ها در برپایی اربعین حسینی شد و افزود: باید از ظرفیت‌های مردم بهترین استفاده برای برگزاری حرکت بزرگ اربعین استفاده شود.

گراوند با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای صدور روادید و تسهیل در حضور مردم در کشور عراق، ادامه داد: برای صدور ویزا در اعزام زائران حسینی، ستاد اربعین تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و نوسان‌های اقتصادی تغییری در شور و شعور مردم و حضور در مراسم اربعین ایجاد نمی‌کند، گفت: مردم در این ایام موکب‌های متعددی را برپا کرده و خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

استاندار بوشهر گفت: خیران استان بوشهر در قالب تامین اجناس، کمک‌های نقدی، پذیرایی زائران و دیگر هزینه‌های اربعین حسینی سال قبل بیش از ۴۰ میلیارد ریال تامین و پرداخت کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار