دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان:

کشف قاچاق در استان سمنان ۲۱ درصد افزایش داشت

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان ضمن بیان اینکه کشف قاچاق طی سه ماه نخست امسال ۲۱ درصد افزایش داشت، گفت:خوشبختانه سمنان ازنظر قاچاق کالا از زمره پاک‌ترین استان‌ها است.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ - 02July 2018

کشف قاچاق در استان سمنان ۲۱ درصد افزایش داشتبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حسن اسلامی راد عصر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی دفتر وی، بابیان اینکه کشف قاچاق طی سه‌ماهه نخست امسال در سمنان ۲۱ درصد افزایش داشت، بیان کرد: خوشبختانه در استانی زندگی می‌کنیم که ازنظر قاچاق کالا در زمره پاک‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود لذا با توجه به اینکه در مسیر شمال-جنوب و غرب-شرق قرار داریم بیشتر کالاهای قاچاق  به‌صورت عبوری از پاسگاه‌های پلیس‌راه کشف و ضبط‌شده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته سال گذشته ۱۵۱ میلیارد و ۹۱۹ هزار و ۹۶۲ ریال ارزش کالاهای قاچاق کشف‌شده در استان بوده است، افزود: نسبت به سال گذشته با افزایش کشفیات مواجه هستیم که نشان می‌دهد توانستیم اقدامات پیشگیرانه مطلوبی را در استان سمنان انجام دهیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به شعار سال ترویج مصرف کالای ایرانی ازجمله سیاست‌های راهبردی برای حمایت از تولیدکنندگان در استان دنبال می‌شود، ابراز داشت: سال گذشته ۱۰۸ جلسه پیرامون قاچاق کالا و ارز تشکیل شد تا بتوانیم با نگاهی پیشگیرانه مقدار قاچاق را به حداقل کاهش دهیم.

اسلامی راد بابیان اینکه قاچاق کالا بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: از سال ۹۲ الی ۹۶ شاهد کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا در کشور هستیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم هرساله ۱۰ درصد از حجم قاچاق‌های انجام‌گرفته را به حداقل برسانیم.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد ریال قاچاق در کشور کشف‌شده است، افزود: خوشبختانه حجم قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار سال ۹۲ به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال گذشته رسید که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در تحقق کاهش قاچاق پیشگیرانه است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان بابیان اینکه سال گذشته یک ‌هزار و ۲۷۰ باند قاچاق کالا در سطح کشور متلاشی‌شده است، اضافه کرد: شناسایی و انهدام این باندها در دستور کار دولت قرار دارد که خوشبختانه با همکاری بین استان‌ها در صورت ردیابی نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام می‌شود.

اسلامی راد بابیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی و رصد ۱۰۰ درصدی کالاهای ورودی در گمرک می‌تواند تا حد بسیاری در کاهش قاچاق مؤثر باشد، بیان کرد: همکاری مردم  در عدم استفاده از این کالاها و کمک به دستگیری قاچاقچیان کالا می‌تواند تا حد بسیاری به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار