میلاد کردکاظمیان:

برگزاری یادواره شهدای روستای «شهیدآباد» بهشهر

مسئول روابط عمومی ستاد یادواره شهدای روستای شهیدآباد بهشهر گفت: بیست و پنجمین یادواره شهدای 52 شهید روستای شهیدآباد یکشنبه 17 تیر ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ - 02July 2018
برگزاری یادواره شهدای روستای «شهیدآباد» بهشهر«میلاد کردکاظمیان» مسئول روابط عمومی ستاد یادواره شهدای روستای شهیدآباد بهشهر در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از ساری، از برگزاری بیست و پنجمین یادواره شهدای 52 شهید روستای شهید آباد خبر داد و اظهار داشت: این مراسم همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) یکشنبه 17 تیر ماه همراه با اذان مغرب و عشاء در حسینیه شهدای این روستا برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این مراسم با روایتگری سردار «حمید احمدیان» از فرماندهان دفاع مقدس و مدیحه سرایی «علی کلهر» همراه خواهد بود.
 
کردکاظمیان برگزاری این مراسم را در راستای حفظ روحیه شهادت طلبی، پیمان بستن با خون شهدا و ولایت عنوان کرد و گفت: مردم این روستا هرساله با برنامه های فرهنگی ورزشی به استقبال این یادواره رفته که امسال برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال (فوتبال در شالیزار)، مراسم تحویل سال در گلزار شهدا، برگزاری مراسم دعای ندبه در جوار مزار شهید گمنام و دفاع مقدس، نورافشانی در شب ۲۱ اسفند ماه، رونمایی از سایت شهیدآباد و تقدیر از قهرمانان مسابقات فوتشال از جمله برنامه های این مراسم بود.
 
وی به معرفی روستای شهیدآباد پرداخت و گفت: نام این روستا از ابتدا تروجن بوده که با تقدیم 52 شهید در انقلاب و دفاع مقدس توسط آیت الله «سید صابر جباری» امام جمعه فقید بهشهر به «شهیدآباد» تغییر نام یافت.
 
کردکاظمیان از این روستا به عنوان دومین روستا پس از «فردو» در کشور یاد کرد که طبق جمعیت موجود تعداد 52 شهید تقدیم کرده است و طبق آمار، در حدود ۹۲ درصد از افراد واجد شرایط این روستا برای جنگ به جبهه‌ها اعزام شدند.
 
وی با عنوان اینکه این روستا دارای 52 شهید است، اظهار کرد: این تعداد شهدا در سه مزار به نام های مزار امام زاده حسن حیاط حسینیه شهدا پایین محل (گلزارشهدا پایین) و حیاط حسینیه بالا محل (گلزارشهدا بالا) تدفین شدند که کار ساماندهی گلزار شهدا واقع در حیاط حسینیه شهدای پایین محل به اتمام رسیده و دو گلزار دیگر به حالت قبل مانده است.
 
این مسئول اضافه کرد: شهيد آباد از جمله مناطقي است كه از ابتداي انقلاب و با آغاز تظاهرات عليه رژيم شاهنشاهي مردم با اطاعت از امام راحل و بيانيه هاي آتشين شان به خيابانها ريخته و تظاهرات كردند.
 
کردکاظمیان در ادامه با بیان اینکه مردم این روستا از سادات و بسیار علاقمند به ارزشهای مذهبی و سنتهای ایرانی و اسلامی هستند، یادآور شد: این روستا دارای یک سردار شهید به نام «علی اصغر بیاتی» که جزو 31 شهید شاخص استان است، یک طلبه شهید، هشت پاسدار شهید، سه جهادگر شهید، چهارشهید ارتشی، سه شهید انقلاب، یک شهید گمنام، 31 شهید دوران دفاع مقدس، 600 رزمنده دفاع مقدس، 150 جانباز و هشت آزاده است.
 
وی تعداد پایگاه بسیج این روستا را چهار پایگاه اعلام کرد و گفت: دو پایگاه مقاومت بسیج برادران و دو پایگاه مقاومت بسیج خواهران در حال فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها