ورود غیرقانونی سناتور آمریکایی به منبج سوریه

لیندسی گراهام در سخنانی طی حضور غیرمنتظره خود در شهر منبج سوریه، گفت: خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور «وحشتناک» خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ - 02July 2018

ورود غیرقانونی سناتور آمریکایی به منبج سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از دیلی استار، لیندسی گراهام، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا، امروز در اقدامی غیرمنتظره و غیرقانونی وارد شهر منبج در شمال سوریه شد. گراهام در گفتگو با گروهی از مقامات ائتلاف آمریکایی اظهار داشت: خروج نظامیان این کشور از سوریه «وحشتناک» خواهد بود.

ترکیه و آمریکا اواخر ماه گذشته (خردادماه) بر سر خروج نیروهای کُرد از منبج سوریه توافق و در اقدامی غیرقانونی، گشت‌زنی مشترک خود را در این شهر سوری آغاز کردند. این توافق تا حدودی باعث کاهش تنش های اخیر میان واشنگتن و آنکارا -دو متحد عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)- شد. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می گوید خواهان بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه است.

گراهام در گفتگو با برخی مقامات محلی منبج مدعی شد خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اقدامی «وحشتناک» خواهد بود. وی افزود در گفتگو با ترامپ اهمیت حفظ نیروهای آمریکایی در سوریهرا به وی گوشزد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار