سردار کارگر:

پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند، گفت: ما نباید به‌دنبال تصدی‌گری بر پیشکسوتان باشیم؛ وظیفه ما توجه به شأن و منزلت اجتماعی این عزیزان و استفاده از نقطه نظرات آنان است.
کد خبر: ۲۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ - 03July 2018

پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش توجیهی مسوولین پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس و کارشناسان دفاتر مردم‌نهاد ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس باید در راس و مرکزیت تجمیع تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری برنامه‌های کاربردی دیگر نهاد‌های انقلابی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در موضوعات مختلف محتوایی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند و پیشنهادات آن‌ها قطعا سازنده و در راستای اعتلای اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه باید از ظرفیت عزیزان پیشکسوت در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور استفاده شود، عنوان کرد: ما نباید به‌دنبال تصدی‌گری بر پیشکسوتان باشیم؛ وظیفه ما توجه به شأن و منزلت اجتماعی این عزیزان و استفاده از نقطه نظرات آنان است.

وی با برشمردن وظایف سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در سطح استان‌ها خاطرنشان کرد: وظیفه ما انجام کار‌های اجرایی نیست. ما باید به عنوان یک مرکز ثقل، نقش هدایت‌گری و سیاستگذاری را در حوزه ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان ایفا کنیم.

سردار کارگر با بیان اینکه پیشکسوت دفاع مقدس رده سازمانی ندارد و عضو هر سازمان و نهادی باشد برای مردم و ما عزیز است، افزود: رفتارمان باید به گونه ای باشد که یادگاران دفاع مقدس متوجه شوند که ما به یاد آنها هستیم و برای انتقادات و پیشنهاداتشان ارزش قائلیم. در این رابطه حتی باید به پیشکسوتان جدا شده از سازمان نیز توجه و از نقطه نظرات آنها نیز بهره جست.

وی با بیان اینکه برخورد ما با پیشکسوتان نباید ابزاری و براساس نیاز باشد، تصریح کرد: باید برای پیشکسوتان‌مان جهت ایفای نقش در حوزه فرهنگ و اجتماع ایجاد فرصت کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیاز به انعطاف‌پذیری دارد، افزود: باید اجازه دهیم پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد حرفشان را بزنند و متوجه اثربخشی نقطه نظراتشان در روند اصلاحات و پیشرفت برنامه‌ها شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات کار عدم ارتباط با پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد است، افزود: ارتباط ما با مجموعه پیشکسوتان و تشکل‌ها باید پیوسته باشد و یکی دیگر از وظایف ما تسهیل کار برای پیشکسوتان و تشکل‌ها است.

سردار کارگر با بیان اینکه بین پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد قرابت وجود دارد، افزود: در حوزه تشکل‌های مردم نهاد باید از ظرفیت همین پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت استفاده شود.

وی تصریح کرد: اگر پیشکسوتان تشکل‌هایی را ثبت و در آن نوع فعالیت‌هایشان را نیز مشخص کنند، ما نیز آمادگی لازم را برای واگذاری برخی فعالیت‌ها در حوزه سازندگی، تهیه محتوا، تالیفات و... پس از تایید این موسسات، داریم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به برقراری تعامل سازنده و مطلوب با وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور به ما مجوز ایجاد موسسات مردم نهاد را داده و پروانه فعالیت آن نیز از طریق بنیاد قابل پیگیری است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار