ویژه کتابداران خراسان رضوی؛

کارگاه آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» با هدف پرورش اندیشه انتقادی در کودکان ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 03July 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به دنبال برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی با هدف تقویت مهارت های لازم در برخورد با کودک ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی، کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» ویژه کتابداران استان خراسان رضوی از سوی معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری «موسسه کیهان دانش پاژ» در خراسان رضوی برگزار می شود.

کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» به دنبال پرورش اندیشه انتقادی در کودکان از طریق آموزش مفاهیم حوزه تفکر و کودک به کتابداران کتابخانه‌های عمومی است. این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی طراحی شده است. دوره مقدماتی این کارگاه 12 و 13 تیرماه برگزار و طی آن مفاهیمی چون ضرورت تفکر فلسفی درکودکان؛ مهارت‌های تفکر انتقادی، تحلیلی، خلاق و مراقبتی و تأثیر حلقه کندوکاو در پرورش تفکر فلسفی مطرح می شود.

همچنین این کارگاه در روزهای 23 و 24 تیرماه، ‌در سطح تکمیلی به معیارهای مفهوم‌سازی، استدلال، قضاوت در تفکر فلسفی و کاربرد آن در کتابخانه، زندگی شخصی، حرفه‌ای و تحصیلی اختصاص دارد.

گفتنی است، ‌ پیش‌ از این، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تقویت بخش کودک کتابخانه‌ها، ‌بانی برگزاری برنامه‌های متعددی با هدف آموزش مهارت‌های فکری و تقویت قدرت اندیشه‌ورزی در کودکان بوده است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی «فلسفه برای کودک (فبک)» در سطح کشور و نیز دوره‌هایی با عنوان «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» بخشی از این برنامه‌ها است.

در سال‌های 1395 و 1396 کارگاه‌های آموزشی «فلسفه برای کودک (فبک)» در استان‌های تهران، البرز، یزد و آذربایجان شرقی و غربی با عنوان «کتابخانه، کودک، تفکر» برای 220 کتابدار، همچنین دوره‌هایی مشابه با عنوان «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» برای 50 نفر از کتابداران استان تهران و قزوین نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها