ریئس پلیس راهور استان لرستان:

با سرنشینان خودروهایی که کشف حجاب کنند برخورد قانونی می شود

سرهنگ «منوچهر مرادی» با بیان اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی است، اظهار داشت: با سرنشینان خودروهایی که کشف حجاب کنند طبق دستور دادستان برخورد قانونی می شود و خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ - 03July 2018

با سرنشینان خودروهایی که کشف حجاب کنند برخورد قانونی می شودبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «منوچهر مرادی» رییس پلیس راهور استان لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات پلیس راهور برگزار شد، اظهار داشت: طی سه ماه گذشته شاهد کاهش 11 درصدی تصادفات در استان لرستان بوده ایم و بر اساس آمار منتشر شده از پزشکی قانونی استان لرستان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خوشبختانه 41 درصد کاهش حوادث داشته ایم، کمترین حادثه مربوط به شهرستان کوهدشت و بیشترین حادثه مربوط به بروجرد و خرم آباد بوده است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستانی  و افزایش مسافرت ها در این فصل گفت: تابستان سال گذشته متأسفانه در داخل معابر درون شهری لرستان 33 نفر از هموطنانمان جان باختند، امسال با همکاری شهرداری ها تدابیری اندیشیده ایم که این آمار را به حداقل برسانیم.

مرادی افزود: یکی از دغدغه های مسئولین پلیس راهور تردد دانش آموزان است ما بار ها این نکته را متذکر شده ایم که مدارس را در نقاطی بسازند که مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

رئیس پلیس راهور استان لرستان با اشاره به نقش پلیس راهور در برخورد با برخی از ناهنجاریی های اجتماعی گفت: دفاع از ارزش های دینی و مذهبی وظیفه همه ماست و در دین مبین اسلام، امر به معروف ونهی از منکر از واجبات دینی است که عمل به آن می تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی است، تصریح کرد: یکی از وظایف پرسنل پلیس راهور برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است که با  استفاده از خودرو صورت می گیرد چرا که برخی از سرنشینان زن خودروها بدون حجاب در جامعه ظاهر می شوند که این خود قبح و زشتی این مسأله را می شکند.

مرادی گفت: استفاده از شیشه های دودی با درصد بالا، ایجاد آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت به وسیله خودرو برای دیگران و همچنین کشف حجاب به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی تخلف شناخته می شوند  که با دستور دادستان با این خودروهای متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد و خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه لرستان تنها مرکز استانی است که به دوربین های پلاک خوان مجهز نیست و جریمه ها به صورت دستی اعمال می شود، اظهار داشت: در سطح شهر 67 دوربین پایش داریم که متاسفانه به دلایل شرایط جوی دچار مشکل می شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل جریمه‌ها 12 میلیارد به استان اختصاص داده شد که از این مقدار 8 میلیارد به شهرداری واریز شده است که انتظار داریم در راستای نصب دوربین‌های پلاک خوان هزینه شود.

مرادی با اشاره به رعایت اصول و قوانین شهرداری اظهار داشت: متاسفانه شهرداری در نصب سرعتگاه‌ها و تابلوهای آگاهی دهنده اصول را رعایت نمی‌کند و به طرح جامع حمل و نقل توجه نمی‌شود؛ جهت کاهش تخلفات رانندگی و ترافیک استان احداث روگذر یا دور برگردان در ورودی مسکن مهر و کوی فلسطین الزامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها