لاریجانی در نشست مشترک فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

قرآن پایه و اساس تمام امور فرهنگی است/ سازوکار آموزش قرآن اصلاح شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش قرآن باید همراه با ایجاد علاقمندی در دانش‌آموزان باشد، گفت: آموزش روخوانی و مفاهیم قرآنی به دانش‌آموزان باید در کنار یکدیگر باشد.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ - 03July 2018

قرآن پایه و اساس تمام امور فرهنگی است/سازوکار آموزش قرآن اصلاح شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه 12 تیرماه) با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه هیچ کار فرهنگی سالم‌تر از کار قرآنی نیست، اظهار داشت: قرآن پایه و اساس همه امور فرهنگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه طرح ایجاد رابطان استانی مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح باعث می‌شود مؤسسات قرآنی که بیش از 8 هزار مؤسسه هستند، هماهنگ شده کار کنند ضمن اینکه دریافت حس حمایت از طرف آنها باعث انگیزه کار این مؤسسه‌ها می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قرائت قرآن بسیار مهم است، عنوان کرد: باید پیش از ورود به بحث معنا، اصل روخوانی قرآن اصلاح شده و راه‌های ایجاد علاقه در دانش‌آموزان به قرآن پیدا شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه به‌طور کلی آموزش زبان‌های خارجی نظیر عربی و انگلیسی به دانش‌آموزان سازوکار سختی دارد که باعث می‌شود آنها پس بزنند، ابراز داشت: لازم است از متن به ضوابط دستوری رسید و مبنا ضوابط دستور زبان نباشد از این رو نحوه تدریس و متد آموزشی بسیار مهم است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه 50 درصد زبان فارسی را عربی تشکیل می‌دهد پس دانش‌آموزان باید به راحتی این زبان را فرا بگیرند، عنوان کرد: اما از آنجایی که مربیان از صرف و نحو وارد تدریس عربی می‌شوند، دانش‌آموزان نیز خسته می‌شوند پس باید ابتدا مباحث قرآنی مثل احترام به والدین، دروغ نگفتن، اسراف نکردن و سایر موارد از قرآن استخراج شده و به دانش‌آموزان آموزش داده شود که هم فهم و هم روخوانی قرآن را با هم بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به طرح نامه سعادت که مجموعه‌ای از رفتارهای روزانه درباره رفتار با والدین، همسایه، معلم و غیره بود، گفت: این طرح بسیار خوب بود که باید از آن الگوبرداری شود.

لاریجانی با اشاره به توانایی دانش‌آموزان در به خاطر سپردن مطالب، بیان داشت: لازم است حفظ قرآن در دانش‌آموزان نیز تقویت شود به خصوص بحث اذان برای کودکان بسیار جاذبه دارد که می‌توان از همان ابتدا به کودکان آموزش اذان با صدای بلند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص تخصیص بودجه قرآنی مساعدت می‌کنیم البته باید اقدامات به گونه‌ای باشد که نهادهای آموزش قرآن مردمی بوده و دولتی نباشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار