استاندار ایلام:

پدافند غیرعامل در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی باشد

استاندار ایلام در شورای پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه برنامه پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد، گفت: دستگاه‌هایی که به‌طور مستقیم با زندگی عامه مردم سر و کار دارند بحث پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.
کد خبر: ۲۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ - 03July 2018

پدافند غیرعامل را جدی و در  دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی باشدبه گزارش دفاع پرس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، در شورای پدافند غیرعامل این استان اظهار داشت: در هر سازمان و اداره یک فرد خاص باید به‌عنوان کارشناس پدافند غیرعامل مشخص و معرفی شود و در جلسات نیز حضور یابد.

 وی، بابیان اینکه در هر سازمان و اداره یک فرد خاص باید به‌عنوان کارشناس پدافند غیرعامل مشخص و معرفی شود و در جلسات نیز حضور یابد، تصریح کرد: آموزش لازمه اساس کار در پدافند غیرعامل است، به‌طور مثال حفظ سلامت در ذخایر و منابع آب و برق استان در مقابل تهدیدات و مخاطرات پیش رو نیازمند آموزش و برنامه‌ای منسجم است.

 سلیمانی دشتکی، با تأکید بر آمادگی ادارات و ارگان‌ها در مقابله با تهدیدات و زویایی با مشکلات احتمالی و برگزاری مانورهای متعدد جهت حفظ آمادگی، یادآور شد: راه و شهرسازی باید فعالیت گسترده‌ای در زمینه زیرساخت‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای مرتبط با پدافند غیرعامل داشته باشد.

 استاندار ایلام، با اشاره به اهمیت بالای آموزش مردم و اقشار مختلف در خصوص بالا بردن آگاهی برای مقابله با بیوتروریسم و ورود بیماری‌ها و خطرات احتمالی با توجه به مرز طولانی استان ایلام با کشور عراق، بر لزوم آموزش‌های ویژه در مدارس، فضای رسانه‌ای، مطبوعات و فضای مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه باید به نحو گسترده‌ای در استان صورت گیرد تا تاب‌آوری و آمادگی مردم استان در بحث پدافند غیرعامل و تهدیدات مختلف افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار