العربی الجدید گزارش داد؛

هزاران خانواده یمنی بعد از حمله به حدیده به صنعاء پناه برده‌اند

در پی عملیات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به حدیده، هزاران شهروند یمنی از این شهر فرار کرده و راهی صنعا شده‌اند که با توجه به کمبود کمک‌های اولیه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 04July 2018

هزاران خانواده یمنی بعد از حمله به الحدیده به صنعاء پناه برده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العربی الجدید، صنعاء این روز‌ها شاهد مهاجرت شمار زیادی از شهروندان و اهالی حدیده است که در پی حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ترجیح داده‌اند که به صنعا پناه ببرند.

بر اساس این خبر، بسیاری از خانواده‌های آوارگان یمنی که از حدیده به صنعا آمده‌اند در ساختمان‌های دولتی اسکان داده شده‌اند؛ اما به دلیل نبود امکانات اولیه زندگی با مشکلات زیادی مواجه شده و بسیاری از آن‌ها نیاز به کمک‌های پزشکی دارند.

«احمد الاشوال» یکی از فعالان حقوق بشری در صنعا کمپینی برای کمک به آوارگان ایجاد کرده است و با وجود مشکلاتی که با آن دست و پنچه نرم می‌کند می‌گوید که وضعیت در صنعا فاجعه بار است و بسیاری از خانواده‌های آواره نمی‌توانند سرپناهی برای خود پیدا کنند و به همین دلیل مدرسه‌ها و مراکز بهداشتی به روی آوارگان باز شده تا در این مکان‌ها اسکان داده شوند.

این فعال یمنی تأکید کرد: مردم تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد به آوارگانی که از حدیده آمده‌اند کمک کنند؛ اما نهاد‌های بین‌المللی هیچ اقدامی در راستای امدادرسانی به مردم نکرده‌اند.

در همین راستا «احمد بورجی» دبیرکل شورای ملی اسکان در یمن می‌گوید: مشکل آوارگان حدیده یکی از اولویت‌های موجود در یمن است؛ زیرا در این شهر ۶۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و عملیات ائتلاف عربی منجر به فرار تعداد بیشتری از اهالی حدیده به مناطق دیگر و صنعا خواهد شد.

وی تأکید کرد: حجم کمک‌های بین‌المللی و امدادی به صنعا برای پذیرش و رسیدگی به این تعداد از آوارگان کافی نیست. اخیرا هیأت ملی امور انسانی در صنعا اعلام کرده بود که دست‌کم هفت هزار و ۷۴۰ خانواده یمنی از حدیده وارد صنعا شده‌اند و تعدادی از این خانواده‌ها در مدارس اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار