دست‌نوشته شهید جمال ظل‌انوار/ راه شهدا را ادامه دهید

شهید «جمال ظل‌انوار» در دست‌نوشته خود آورده است: «برادران عزیز و خواهران خوبم همه شما‌ها را به­ خدا مى­‌سپارم. از شما تنها خواهشى که دارم این است که هیچ‌­وقت امام را تنها نگذارید و در هر زمان و هر مکان هستید، امام را یارى کنید و دلم مى­‌خواهد که راه ما را ادامه دهید.»
کد خبر: ۲۹۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 07July 2018

دست‌نوشته شهید جمال ظل انوار/ راه شهدا را ادامه دهیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «جمال ظل‌انوار» در تاریخ ۶ تیر ۱۳۳۸ در شیراز چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه با دو تن از برادرانش (کمال و مهدی) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن دست‌نوشته‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مادر عزیز این را بدان که که تو را هیچ‌­وقت فراموش نمى­‌کنم و خداوند را شکر مى­‌کنم که چنین مادرى نصیب من کرده و مادر عزیز به­ هیچ وجه ناراحت نشو. دلم مى­‌خواهد که اصلا گریه نکنى و مانند دیگر مادر‌ها که فرزندشان را از دست داده­‌اند، باشى و به دیگران روحیه بدهى.

مادر عزیز، تو ما را در راه خدا داده­‌اى و با خدا معامله کرده­‌اى و چه معامله­‌اى از این بهتر که خریدار خداوند باشد، پس مادرى نمونه باش از براى دیگر مادران. در پایان مادر عزیز از تو مى­‌خواهم که به همسرم دلدارى بدهى و تا جایى­‌ که مى­‌توانى او را کمک بکنى و با همدیگر خوب باشید. در این دنیا عزیزانم شما هستید و از همه بهتر و من افتخار مى­‌کنم که چنین مادرى و همسرى داشتم.

برادران عزیز و خواهران خوبم همه شما‌ها را به­ خدا مى­‌سپارم، از شما تنها خواهشى که دارم این است که هیچ­‌وقت امام را تنها نگذارید و در هر زمان و هر مکان هستید امام را یارى کنید و دلم مى­‌خواهد که راه ما را ادامه دهید.

همراه و معلم خوبم کمال عزیز، اجر تو را فقط خداوند مى­‌تواند بپردازد و زبان من از کلماتى که تو را وصف کند کوتاه است. من تو را سرمشق قراردادم و به اینجا رسیدم، خوب می­‌دانى که تو از همه بهتر بودى و همه کارهایت در راه خداوند بود، ان‌شاءالله که همیشه درکارهایت موفق باشى و هر روز خودت را خالص­‌تر بکنى.

برادر خوبم ان‌شاءالله که جوان­‌هاى بیشترى را بسازى و آینده­‌سازان اسلام را هرچه بیشتر پرورش بدهى. تو بایستى بمانى و رسالت خودت را به نحو احسن انجام بدهى. در پایان از تو مى­‌خواهم که حواست به همسرم باشد و تو مى­‌توانى طبق قوانین اسلامى وضع او را روشن کنى و هر تصمیمى که درباره او گرفتى، من قبول دارم.

خداحافظ انالله واناالیه راجعون

جمال ظل‌انوار ۱۳۶۰/۹/۵»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار