سردار رحیمی:

سلطان سکه دستگیر شد/ همه شرکت‌های واردکننده موبایل با ارز دولتی متخلف بودند

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه بازرسی‌ها از شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی ادامه دارد، گفت: 2 گروه بزرگ در بازار سکه دستگیر شدند؛ یکی از اینها که به «سلطان سکه» معروف بوده است، در یک سال گذشته تقریبا ۲ تن سکه جمع‌آ‌وری کرد تا در زمان گرانی توزیع کنند.
کد خبر: ۲۹۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 04July 2018

بازرسی از شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی ادامه دارد/ سلطان سکه دستگیر شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به همکاری پلیس با سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف کننده در بازرسی از ۳۵ شرکت وارد کننده گوشی، تبلت و قطعات کامپیوتر، اظهار داشت: متاسفانه این ۳۵ شرکت با ارز دولتی بیش از ۴۰۰ هزار موبایل وارد کردند که ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل به صورت آزاد فروختند و هزار دستگاه دیگر نیز احتکار کردند.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری شخصی که به سلطان سکه معرف بوده است، افزود: در بازار سکه ۲ گروه بزرگ دستگیر شدند؛ سرکرده یکی از این گروه‌ها که به سلطان سکه معروف است، در یک سال گذشته تقریبا ۲ تن سکه جمع‌آ‌وری کرد تا در زمان گرانی توزیع کنند.

وی ادامه داد: نفرات این فرد قیمت سکه برایشان مهم نبود و فقط خرید می‌کردند و قیمت سکه را بالا و پایین می‌کردند که خوشبختانه با کارهای اطلاعاتی در ۲ شب گذشته دستگیر شدند.

سردار رحیمی در پاسخ به خبرنگار دفاع پرس در خصوص اینکه برخی از شرکت‌ها ارز دولتی دریافت کرده‌اند، اما ممنوع المعامله بوده‌اند، پلیس چه کاری انجام خواهد داد، گفت: بررسی از این ۳۵ شرکت امروز تمام شده و بررسی‌ها با حضور تیم‌هایی که عنوان شد طبق لیست بانک مرکزی و شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص سرقت خودروهای نمایندگان مجلس، افزود: موضوع به این صورتی‌که در فضای مجازی منتشر شده نبوده است و این سرفت‌ها برای سالهای گذشته بوده که برخی از این خودروها کشف شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه مبارزه با دلالان بازار ارز از سال گذشته شروع شده است، افزود: برخورد با دلالان ارز از آخر سال گذشته شروع شده و ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان به اینکه موضوع بازرسی از شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف که ثبت سفارش دادند و ارز دولتی دریافت کردند تا اقلام را وارد کشور کنند، در دستور کار پلیس تهران قرار دارد، گفت: بازرسی از ۳۵ شرکت که ارز دولتی دریافت کردند تا موبایل، تبلت و قطعات کامپیوتر وارد کشور کنند، تمام شده که متاسفانه علی‌رغم اینکه این شرکت‌ها ۲۲۰ میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده‌اند تخلفات زیادی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها ۸۶ میلیون یورو، ۴۱ میلیون یوان چین و ۱۸ میلیون درهم ارز دولتی دریافت کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۲ تیم پلیس آگاهی بازرسی‌های خود را شروع کردند، گفت: تخلفات عمده این شرکت‌ها دریافت ارز دولتی و فروش بخشی از آن‌ها در بازار آزاد، فروش بخشی از کالا به صورت قیمت آزاد، احتکار بخشی از اقلام وارد شده و فروش اقلام به قیمت آزاد است.

سردار رحیمی با اشاره به تخلف برخی از صرافی‌ها، افزود: متاسفانه برخی از صرافی‌ها با اجاره کارت ملی افراد مختلف به قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان اقدام به دریافت ارز دولتی می‌کردند.

وی با اشاره به شگرد باند‌هایی که کلاهبرداری ۱۷۰ میلیارد تومانی انجام داده بودند، افزود: این باندها از مردم‌پول دریافت می‌کردند و حواله سکه می‌دادند که پس از جمع‌آوری پول متواری شدند که در یکی از شهرهای شمالی دستگیر شدند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار