به مناسبت روز قلم برگزار می‌شود؛

بازخوانی «لم یزرع» بایرامی در محفل ادبی یاس

کانون ادبی یاس به مناسبت روز قلم ویژه‌برنامه محفل یاس را با خوانش رمان «لم یزرع» برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۹۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 04July 2018

بازخوانی «لم یزرع» بایرامی در محفل ادبی یاسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، برنامه محفل یاس به مناسبت روز قلم با حضور اعضای کانون ادبی یاس ضمن خوانش رمان «لم یزرع» نوشته محمدرضا بایرامی، توضیحات کارشناسی در خصوص آشناسازی اعضاء با شیوه های درست‌نویسی و درست‌خوانی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش در ادامه این برنامه پس از قرائت اشعار شاعران جوان، آثار ارائه شده با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

بایرامی در رمان «لم‌یزرع» به سراغ ماجرای کشتار شیعیان منطقه دجیل در عراق رفته است. شیعیانی که به خاطر سوءقصد و ترور ناکام صدام در روستاهایشان، حزب بعث تمامی خانه و کاشانه و زمین‌های کشاورزی‌ آنها را نابود می‌کند.

راوی اصلی رمان سربازی جوان به نام سعدون است که از شیعیان دجیل و دلباخته احلی دختری سنی مذهب است و سنت‌های قبیله‌ای اجازه وصلت به آنها نمی‌دهد. سعدون در بن بست این رویداد تصمیم می‌گیرد داوطلبانه عازم جبهه شود و این آغاز فرجامی عجیب برای اوست، فرجامی که برخلاف تصورش نه در جبهه که در زادگاهش رقم می‌خورد.

محمدرضا بایرامی که از نویسندگان پر کار در عرصه ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود، در رمان «لم یزرع» استیصال انسان در مقابله با پدیده جنگ را به زیبایی به تصویر کشیده است. او انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که از سویی در مواجهه با جنگ وجه انسانی زندگی خود را به کلی از دست داده‌اند. از سوی دیگر انسان‌هایی را تصویر می‌کند که جنگ اجازه چشیدن طعم شیرین زندگی را از آنها گرفته و به استیصال کشانده است.

بازخوانی رمان «لم یزرع» و محفل ادبی یاس پنج‌شنبه 14 تیر همزمان با روز قلم ساعت 14 در کتابخانه شهدای محله بهداشت واقع در محله بهداشت یافت آباد برگزار می شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66306906 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها