عملیات پاکسازی جاده «دیالی - کرکوک» عراق آغاز شد

نیرو‌های مشترک عراق با هماهنگی نیروهای پیشمرگه، امروز عملیات گسترده پاکسازی مناطق شرقی جاده «دیالی - کرکوک» از داعش را آغاز کردند.
کد خبر: ۲۹۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 04July 2018

آغاز «عملیات گسترده» برای پاکسازی شرق جاده «دیالی - کرکوک» عراق از داعشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، عملیات نظامی گسترده نیرو‌های مشترک عراقی برای پاکسازی مناطق شرقی شهرستان «طوز‌خورماتو» و جاده «دیالی - کرکوک» صبح امروز (چهارشنبه 13 تیرماه) آغاز شد.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی در بیانیه‌ای که خبرگزاری عراقی «کل العراق» منتشر کرد، اعلام کرد: این عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق موجود در شرق جاده دیالی- کرکوک آغاز شده است و با نظارت و همکاری فرماندهی عملیات مشترک ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع، حشد شعبی، پلیس دیالی و صلاح‌الدین انجام می‌شود.

وی افزود: این عملیات با هماهنگی نیرو‌های پیشمرگه و پشتیبانی هوایی ارتش و نیرو‌های ائتلاف بین‌الملل در حال اجراست.

پایگاه خبری «الفرات» نیز به نقل از یک منبع آگاه امنیتی گفت: نیرو‌های واکنش سریع، ساعتی پس از آغاز این عملیات میزان زیادی از تجهیزات نظامی داعش را در شرق طوز‌خورماتو شناسایی و توقیف کرد که کمربند‌های انفجاری و خمپاره از جمله آنهاست.

هرچند که حیدر العبادی ۱۸ آذر ماه رسما اعلام کرد جنگ علیه داعش به بیرون راندن تروریست‌ها منتهی شده و این جنگ سه ساله با پیروزی عراق پایان یافته است؛ اما هنوز بقایای این گروه تکفیری در برخی مناطق صحرایی و کوهستانی عراق و مکان‌هایی که در آن‌ها خلأ امنیتی وجود دارد، حضور دارند.

جاده دیالی- کرکوک از جمله مناطقی است که هر از گاهی تکفیری‌ها در آن جولان می‌دهند و با گروگان‌گیری و اعدام، موجی از ترس و نگرانی را ایجاد می‌کنند.

داعش 23 ژوئن پیش با انتشار ویدئویی از ربودن شش نفر در همین جاده، به اتهام همکاری لجستیک با دولت عراق، خواستار مبادله این افراد با زنان داعشی دربند نیرو‌های امنیتی شدند و تهدید کردند که در صورت عدم آزادی زنان مدنظرشان طی سه روز آینده، این شش نفر را اعدام می‌کنند. سه روز پس از این تهدید، نیرو‌های امنیتی عراق پیکر هشت شهروند عراقی را یافتند و گفته شد که این شش نفر نیز در میان این قربانیان بودند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها