سردار کمیلی خبر داد؛

کشف بیش از 11 تُن مواد مخدر در مرز‌های استان سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در تشریح عملکرد مرزبانان در سه ماه نخست سال‌جاری از کشف بیش از 11 تن مواد مخدر، کالای ممنوعه و مقادیری سوخت قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 04July 2018

انهدام باند قاچاقچیان و کشف بیش از 11 تن مواد مخدر در مرز‌های استان سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «سعید کمیلی» فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران این فرماندهی مستقر در یگان‌های مرزی استان در راستای پایش و حراست از مرزها، موفق شدند از ابتدای سال جاری مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را کشف کنند.

وی افزود: مرزبانان سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست سال‌جاری، ضمن دستگیری 20 سوداگر مرگ و هلاکت 7 قاچاقچی مسلح، 11 تُن و 725 کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک، حشیش و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی نیز از اشرار و قاچاقچیان مسلح کشف کردند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به سایر کشفیات به دست آمده، تصریح کرد: همچنین با گسترده‌تر شدن پایش‌های هوایی و زمینی انجام گرفته در نوار مرزی استان، روز به روز از فعالیت قاچاقچیان و خسارات سنگین قاچاق بر اقتصاد کشور کاسته شده به طوری که مرزبانان از ابتدای سال‌جاری موفق شدند ضمن توقیف 469 دستگاه خودرو و شناور، 493 قاچاقچی سوخت را دستگیر و از قاچاق بیش از 362 هزار لیتر فرآورده‌های سوختی، به خارج از کشور جلوگیری و میلیارد‌ها ریال سرمایه ملی را به چرخه اقتصاد داخلی بازگردانند.

سردار کمیلی ضمن تاکید بر عزم قاطع مرزداران در مبارزه با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: مرزبانان با تشدید اقداماتی کنترلی در مناطق مرزی، عرصه را برای حضور قاچاقچیان کالا ناامن کرده که در این راستا، از ورود 11 هزار و 878 کیلوگرم برنج خارجی، 6 هزار و 174 متر پارچه و 490 هزار و 600 نخ سیگار قاچاق و... به داخل کشور جلوگیری کردند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در خاتمه اظهار داشت: در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه و استیفای حقوق مرزنشینان، از ابتدای سال 127 جلسه ملاقات مرزی با مرزبان کشور مقابل برگزار شد که در این ملاقات‌ها، ضمن تأکید بر همبستگی و تعامل بیشتر بین دو طرف مذاکره کننده، توافقاتی از قبیل: چگونگی نحوه مبارزه با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات مشترک در جهت کاهش تجاوزات مرزی، حل مسائل و مشکلات مرزی و نحوه تردد اتباع دو کشور به عمل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار