جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

عدم حمایت دولت از تولید ملی موجب جولان کالاهای خارجی در بازار شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر عدم حمایت دولت‌ها از تولید و تولیدکنندگان باعث شده که توان بازار محصولات خارجی بر بازارهای داخلی غلبه کند.
کد خبر: ۲۹۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ - 04July 2018

/محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با تاکید بر حمایت از کالاها و تولیدات ملی اجرای دقیق و به‌دور از شعار این اقدام از سوی مسوولان را عاملی مهم در رونق اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر عدم حمایت دولت‌ها از تولید و تولیدکنندگان باعث شده که توان بازار محصولات خارجی بر بازارهای داخلی غلبه کند.

جمالی نوبندگانی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باید در جامعه نهادینه شود، افزود: تولیدکنندگان باید با افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان، درصدد جلب توجه مصرف‌کنندگان و رضایت آنها تلاش جدی کنند؛ چراکه تولیدات با کیفیت بالا و قیمت مناسب حق مصرف‌کنندگان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه اقدامات اساسی در جهت حمایت از تولیدات ملی صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: متاسفانه عده زیادی از تحصیل‌کرده‌های کشور نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با عرصه‌های تولید برقرار کنند و صرفا تمام توجه خود را به اشتغال در دستگاه‌های دولتی معطوف کرده‌اند و پشت میز نشینی را به حضور در میدان تولیدات ملی ترجیح داده‌اند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی که به نارضایتی مردم منجر شده است، گفت: کاهش سود بانکی باعث شد تا مردم سپرده‌هایشان را از بانک‌ها خارج و در بازارهای مختلفی همچون ارز، سکه و خودرو سرمایه‌گذاری کنند؛ لذا سرازیری نقدینگی به بازارهای مختلف بدون آنکه مدیریتی بر روی آن صورت گیرد، منجر به بی‌ثباتی بازار ارز و سکه شده است.

وی اقدام غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا در خصوص خروج از برجام را باعث افزایش چالش‌های اقتصادی کشورمان عنوان کرد و گفت: نقض برجام از سوی ترامپ و تحت فشارقراردادن کشورهای باقی مانده در برجام، مانع بزرگی بر سر راه مراودات بانکی ما با اروپایی‌ها ایجاد کرده که این عدم ارتباطات تجاری، رکود و تورم را برای اقتصاد کشور به‌وجود آورده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار