ایرج کارخایی:

پدافند غیرعامل مهم‌ترین راهبرد برای حفظ ارکان اصلی کشور

«ایرج کارخایی» گفت: پدافند غیرعامل مهم‌ترین راهبرد برای حفظ ارکان اصلی کشور از نفوذ و هجمه‌های دشمن است.
کد خبر: ۲۹۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 04July 2018

رصد و شناسایی انواع تهدیدات دشمن از وظایف اصلی پدافند غیرعاملبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «ایرج کارخایی» مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات است که برای جلوگیری از نفوذ و آسیب دشمن به ارکان اصلی نظام و کاهش خسارت‌های ناشی از هجمه‌های متعدد دشمنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی ابعاد مختلف پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جوامع مردمی است و باید از ظرفیت‌های موجود برای معرفی آن در جامعه استفاده کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در سطح استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای معرفی پدافند غیرعامل در جامعه است، افزود: ترویج پدافند غیرعامل و اصول اولیه آن در جامعه به‌ عنوان فرهنگ عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی پیش‌بینی، پیشگیری، رصد و شناسایی انواع تهدیدات دشمن را از وظایف اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: پدافند غیرعامل مهم‌ترین راهبرد برای حفظ ارکان اصلی کشور از نفوذ و هجمه‌های دشمن است.

کارخایی با اشاره به تهدیدات فرهنگی و هجمه‌های متعدد دشمن پس از انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تا مادامی‌که این انقلاب در کشور پابرجا است دشمن دست از توطئه و دسیسه‌ چینی برنمی‌دارد.

وی ابراز داشت: در ابتدا دشمن با راه‌اندازی جنگ نظامی شکست سختی را متحمل شد و اکنون با جنگ فرهنگی و اقتصادی درصدد از بین بردن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تأکید بر لزوم تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: مردم و مسئولان باید در این برهه آمادگی و هوشیاری لازم برای مقابله با دشمنان را در جبهه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی داشته باشند و بستر این هدف در حوزه تحقق اصول پدافندی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها