کشف سلاح از تروریست‌های سوریه در بسته‌های سازمان ملل

مقادیر زیادی سلاح‌ و مهمات در بسته بندی‌های سازمان ملل از گروه‌های تروریستی در درعا کشف شد.
کد خبر: ۲۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ - 04July 2018

کشف سلاح از تروریست‌های سوریه در بسته‌های سازمان ملل!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مقادیر زیادی موشک‌های ضد زره ساخت اسرائیل و آمریکا و سلاح‌های دیگر که در بسته بندی‌های سازمان ملل بوده از گروه‌های تروریستی در درعا کشف شد.

ارتش سوریه مجموعه زیادی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات نیمه سنگین و سیستم‌های مخابراتی و تجهیزات مین یاب و فلزیاب برای سرقت آثار باستانی سوریه را در حومه شرقی درعا از تروریست‌های مسلح به غنیمت گرفت.

این تسلیحات و تجهیزات پیشرفته ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه، انگلیس، کانادا و استرالیاست و برخی از آن‌ها را فقط فرانسه و اسرائیل و برخی دیگر را معدود کشور‌هایی در جهان در اختیار دارند. علاوه بر اینکه در کنار سلاح‌های نیمه سنگین مقادیری نیز سلاح‌های سنگین مانند انواع تانک‌ها و خودرو‌های زرهی و نظامی و نیز بلدوزر‌های ساخت آمریکا دیده می‌شود. این مطلب را یک افسر ارشد ارتش سوریه هنگام معرفی تسلیحات به غنیمت گرفته شده، مطرح کرد.  

جعفر مهنا، خبرنگار المنار در جنوب سوریه گفت: به صراحت بگویم اقدام گروه‌های مسلح به تسلیم شدنشان و نیز حتی اقدام مردم در برخی از روستا‌ها در تسلیم کردن روستاهایشان و استقبال گسترده از آشتی پس از آن صورت می‌گیرد که احساس کردند ارتش سوریه دارای قدرت نظامی زیادی در جنوب است و اگر گروه‌های مسلح از تسلیم شدن سر باز زنند با ارتش روبرو خواهند شد. این مناطق در واقع صلح را بر جنگ ترجیح دادند، اما برخی مناطق نیز ضربات سنگینی از ارتش سوریه متحمل شدند که همین مساله باعث شد مقادیر زیادی از تسلیحات و مهمات به غنیمت ارتش سوریه در آید.

خبرنگار المنار در ادامه گفت: ما الان در یکی از مهم‌ترین مقر‌های نظامی در جنوب سوریه هستیم. پس از عملیات نظامی بزرگ ارتش سوریه در «ملیحه العطش»، «علما»، «الصور» و غاریه غربی، این تسلیحات به غنیمت ارتش سوریه درآمده است. من با یکی از افسران که یکی از فرماندهان نظامی در جنوب سوریه است درباره اهمیت این تسلیحات و نوع آن‌ها و مشخصا درباره سلاح‌های ساخت آمریکا و اسرائیل که برای کمک به گروه‌های مسلح داده شده بود صحبت خواهم کرد.

خبرنگار از این فرمانده درباره توان نظامی، برد و اهمیت این موشک‌ها پرسید و گفت: برخی از این موشک‌ها را حتی ارتش سوریه و ارتش‌های مهم جهان ندارند این طور است؟

افسر سوری گفت: «درست است این‌ها موشک تیر سرخ است که بردش چهار و نیم کیلومتر است و توان نفوذ به سلاح‌های زرهی را دارد. حتی به سلاح‌های زرهی که هشتاد میلی متر ضخامت دارند، نفوذ می‌کند. شلیک این موشک‌ها نیاز به مهارت فردی ندارد، زیرا دارای سیستم لیزری پرتاب است و زمانیکه شلیک می‌شود ظرف مدت کوتاهی به هدف اصابت می‌کند. گروه‌های مسلح به میزان زیادی از این موشک‌ها در اختیار دارند. انواع موشک‌های پیشرفته در اختیار گروه‌های مسلح است که  موشک میلان از جدیدترین آن‌ها در جهان است که ساخت فرانسه است. موشک‌های میلانی که در اینجا دیده می‌شود فقط در فرانسه وجود دارد. موشک‌ انداز‌هایی که در اینجا وجود دارد بخشی از آن‌ها تازه است و حتی از نایلون هم باز نشده است. بسیاری از این موشک‌ها با پوشش سازمان ملل متحد به اینجا انتقال داده شده است. برای این حرفم نیز مدرک دارم.  بر روی این جعبه نوشته «یو ان» را می‌بینید. این سلاح‌ها برای نیرو‌های سازمان ملل فرستاده می‌شود و سپس در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده می‌شود و این نشانگر همدستی کشور‌هایی است که در قالب سازمان ملل در جنوب سوریه حضور دارند. نیرو‌های سازمان ملل این سلاح‌های جدید را به دست گروه‌های تروریستی رسانده اند.»

این افسر افزود: «ما همچنین تعدادی تانک و خودرو‌های نظامی و زرهی و انواع توپ‌ها و انواع خمپاره و موشک انداز و تجهیزات سنگین مهندسی آمریکایی را به کنترل خود در آورده ایم.» او با اشاره بلدوزر‌ها گفت: همه این بلدوزر‌ها ساخت آمریکاست. از آن‌ها برای سنگرسازی و احداث استحکامات نظامی برای گروه‌های مسلح تروریست استفاده می‌شد.
 
وی ادامه داد: «سیستم‌های مخابراتی موتورولا که فقط در اسرائیل پیدا می‌شود به گروه‌های مسلح نیز داده شده است و کیسه کیسه از این تجهیزات به همراه تجهیزات جانبی مانند شارژر‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. دستگاه‌های مین یاب و فلز‌های گرانبها ساخت ایتالیا و استرالیا نیز در اینجا دیده می‌شود و از آن‌ها برای سرقت آثار باستانی و تاریخی در سوریه استفاده می‌شده است. همچنین مقادیر بسیار زیادی انواع مهمات کشف و ضبط شده است.»

این افسر گفت: «بشار اسد، رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه گفت: جنوب سوریه آزاد خواهد شد یا با آشتی یا با قدرت نظامی و هر کس مخالفت کند با قدرت نظامی روبرو خواهد بود و سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز این را تأیید کرد و گفت: گروه‌های مسلح در جنوب سوریه فروپاشیده اند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها