فرماندار قم:

همکاری در سفر راهیان نور وظیفه شرعی و قانونی مدیران دستگاه ها است

«رضا سیار» گفت: همکاری و مشارکت در سفر راهیان نور جزو وظایف شرعی و قانونی مدیران دستگاه‌های دولتی است.
کد خبر: ۲۹۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ - 05July 2018

همکاری در سفر راهیان نور وظیفه شرعی و قانونی مدیران دستگاه هاستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «رضا سیار» فرماندار قم در جلسه ستاد راهیان نور استان اظهار داشت: راهیان نور اقدامی فرهنگی و فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن اعتقادات جوانان گفت: دشمنان می خواهند با ضربه زدن به اعتقادات و باور‌های جوانان، آنان را از مسیر پیروی از ولایت و انقلاب دور کنند. اردو‌های راهیان نور و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جوانان در این سفر معنوی، اعتقادات جوانان را در برابر هجمه دشمنان بیمه می کند.

فرماندار قم با اشاره به ویژگی‌های سند راهیان نور اظهار کرد: این سند یک مساله لازم الاجرا است و برگزاری اردو‌های راهیان نور یک امر اعتقادی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، زیرا دشمن فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار را هدف قرار داده است.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی مجاز به هزینه برای راهیان نور براساس قانون هستند و این مساله هم در احکام برنامه ششم توسعه قید شده است.

سیار مردمی کردن ستاد راهیان نور را سیاست این ستاد دانست و تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها و نهاد‌ها گروه‌هایی را زیرپوشش خود دارند و باید آن‌ها مردم را در برنامه‌های راهیان نور مشارکت بدهند.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: اگر توجه جوانان به ایثار و شهادت زیاد شود، به راحتی تسلیم دشمن نمی‌شوند؛ راهیان نور در جهت خلاف آسیب‌های اجتماعی است و افرادی که به این سفر‌ها رفتند، متحول شدند و دست از آسیب‌های اجتماعی برداشتند.

فرماندار قم افزود: اولویت سفر راهیان نور، جوانان هستند و آموزش و پرورش بستر را برای اعزام دانش آموزان به این سفر ایجاد کرده است.

سیار مشارکت در سفر راهیان نور را جزو وظایف شرعی و قانونی مدیران دستگاه‌های دولتی دانست و تصریح کرد: راهیان نور مسیر انسان سازی است و کمک به برگزاری راهیان نور حداقل کاری است که در برابر خون شهدا می‌توانیم انجام بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها