معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عدم حضور فعالان فرهنگی در مجلس علت کمبود اعتبارات بخش فرهنگ است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علت کمبود اعتبارات در این بخش عدم حضور فعالان حوزه فرهنگی به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.  
کد خبر: ۲۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ - 05July 2018
عدم حضور فعالان فرهنگی در مجلس شورای اسلامی علت کمبود اعتبارات بخش فرهنگ استبه گزارش دفاع پرس از ساری، «سید هادی حسینی» معاون پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه سیاستگذاری وزارتخانه انتصاب مدیر کل از بدنه دستگاه است، اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در درون اداره فرهنگ و ارشاد مازندران وجود دارد، اما کار فرهنگی به دلیل شرایطی که مازندران با آن درگیر بوده بسیار سخت است بنابراین باید فرد با تجربه ای که تحمل سختی را داشته باشد به عنوان مدیر کل انتخاب شود.
 
حسینی با بیان اینکه مردم به لحاظ مشکلات اقتصادی تحت فشار هستند، افزود: استان مازندران پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است بنابراین باید میزبان خوبی برای آن ها باشد و برنامه های شاد در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان اینکه فعالان حوزه فرهنگ و هنر در کشور یک خانواده هستند، ادامه داد: انسجام خانواده فرهنگ و هنر در مازندران بی نظیر است و اختلافی در بین آن ها وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر تعامل در حوزه فرهنگی، گفت: باید در حوزه فرهنگی از افرادی که دلشان در گرو فرهنگ است کمک بگیریم.
 
حسینی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، گفت: در گذشته فکر می کردیم که از نظر فرهنگ غنی هستیم و نیازمند سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی نیستیم بنابراین در حوزه های دیگر همچون خودرو سرمایه گذاری کردیم و درحال حاضر به این نتیجه رسیدیم که برای استفاده از آن ها باید فرهنگ خوب داشته باشیم.
 
وی به شرکت فعالان فرهنگی در انتخابات اشاره کرد و گفت: معتقدم باید چندین نفر از فعالان حوزه فرهنگی به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند تا بتوان اهداف حوزه فرهنگی را محقق کرد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی دست ما برای تصویب طرح ها در حوزه فرهنگی خالی است، ادامه داد: علت کمبود اعتبارات در این بخش عدم حضور فعالان حوزه فرهنگی به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که با ورود متخصصان این حوزه به عنوان نمایندگان حوزه فرهنگی و هنری بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
 
«محمود شالویی» مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه بهره گیری از حوزه فرهنگ زمان طولانی می طلبد، گفت: برای نشان دادن عملکرد در حوزه فرهنگی و هنری باید زمان و فرصت زیادی باشد و حیف است که در حوزه فرهنگی و مدیریتی زمان کم است.
 
وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی با دل سر و کار دارد، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر نمی توان حوزه اداری تعیین کرد زیرا این حوزه مدارا گونه تر و نحوه رفتار و گفتار مشخص تر است.
 
شالویی با بیان اینکه برای ارتباط با دنیا باید به زبان هنر توجه کرد، ادامه داد: یکی از برنامه های بنده ارتباط با کشورهای دنیا در حوزه فرهنگی است.
 
در این مراسم «محمود شالویی» به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران منصوب شد و «احد جاودانی» مورد تکریم قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار