در آئین قلم زرین مطرح شد؛

میرکیانی: راضیه تجار سخت‌کوش و دارای روحیه شاگردپروری است/ پاکایی: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قدردان راضیه تجار خواهد بود

نویسنده ادبیات داستانی با اشاره به ویژگی‌های راضیه تجار نویسنده انقلابی کشورمان گفت: شخصیت توانمند، سخت‌کوش و روحیه شاگردپروری از ویژگی‌های راضیه تجار است.
کد خبر: ۲۹۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ - 05July 2018

میرکیانی: راضیه تجار سخت‌کوش و دارای روحیه شاگردپروری است/ پاکایی: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قدردان راضیه تجار خواهد بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره قلم زرین عصر امروز (پنیج‌شنبه، ۱۴ تیرماه) با حضور محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران، علیرضا مختارپور مدیر عامل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن پرویز، میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، عباسعلی براتی‌پور، مرضیه تجار، رضا اسماعیلی، مرتضی امیری‌اسفندقه برگزار شد.

«محمد میرکیانی» نویسنده ادبیات داستانی در این مراسم در سخنانی درباره شخصیت راضیه تجار اظهار داشت: بیش از سی سال پیش در دوره‌ای که جمعی از نویسندگان به شدت دلبسته نثر بودند و در آن روزگار موجی از آثار داستانی آهنگین چاپ می‌شد یک داستان کوتاه از خانم تجار با عنوان «هفت بند» در مجله سروش هفتگی چاپ شده بود. در همان آغاز با چاپ این داستان احساسی به وجود آمد که آغازی هست و اتفاقی رخ داده است. برای هیچ کس باور پذیر نبود چنین داستانی با اندیشه، تفکر و شخصیت‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: برخی از اهل قلم باید روزگاری طی کنند تا آثارشان موج ایجاد کند اما برخی نیز از ابتدا آغازگر می‌شوند. از همان ایام حضور راضیه تجار جدی شد و در جلسات نقد ادبیات داستانی حوزه هنری حضور مستمر و فعال داشتند.

این نویسنده ادبیات داستانی افزود: شخصیت توانمند، سخت کوش و روحیه شاگردپروری از ویژگی‌های راضیه تجار است. برخی ویژگی‌های مثبتشان توجه و احترام به استعدادهای نوپا بود. معمولا افراد و عناصر نوپا به شدت حساس و نگران و دغدغه‌مند هستند که مورد توجه قرار گیرند و اینجاست که نقش اساتید به میان می‌آید. خانم تجار تحریک چنین ویژگی‌هایی را داشتند.

میرکیانی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص تجار سخت کوشی ایشان است که در جشنواره‌های مختلف تهران و شهرستان‌ها و حضور و مسئولیت‌های اجرایی داشتند که شاخص شخصیت ایشان بود. برخی‌ها وقتی در مسئولیتی قرار می‌گیرند شخصیتان فرق می‌کنند اما ایشان چنین نبودند.

پدرام پاکایی در ادامه این مراسم اظهار داشت: انتخاب مسیر ادبیات متعهد از سوی راضیه تجار یک انتخاب ارزشمند و انتخابی ابتکاری است.

وی گفت: پیوند ادبیات داستانی با رسانه طی چهار دهه انقلاب اسلامی در کیهان فرهنگی، مجله ادبیات داستانی و محله زن روز که مدت‌ها آثاری را به نمایش گذاشتند که پاکیزه نویسی و همسانی با مخاطب عام همراه بود از لاش‌های راضیه تجار است.

وی خاطر نشان کرد: شاخصه یک نویسنده جبهه انقلاب نیز بر خلاف نویسندگان روشنفکری ادبیات را در عین حفظ ادبیات را برای مخاطب و رشد او بخواهد. ایشان هرگز دچار برج عاج نشینی برخی نویسندگان نشد و همواره قلم‌شان را در خدمت پرچم ادبیات قرار دادند.

پاکایی تصریح کرد: تلاش‌های راضیه تجار هیچگاه از یاد اهل فرهنگ جبهه انقلاب اسلامی نخواهد رفت. از این بابت ما به قلم ایشان احترام می‌گذاریم. 

وی تاکید کرد: امروز حتی کسانی که به فعالیت در جبهه مقابل انقلاب اسلامی هستند نمی‌توانند جایگاه مرضیه تجار را انکار کنند. استعداد و توان ایشان به دلیل تربیت شاگردان‌شان تکثیر شده است.

این نویسنده بیان کرد: من از کسانی که در رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی فعال‌اند خواهش می‌کنم از ظرفیت‌های عزیزانی مانند راضیه تجار استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها