علیرضا مختارپور:

طی سال‌ها مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» سالانه ۱۲ هزار بار به امانت رفته است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در تمام سال‌های گذشته یکی از ۱۰ کتاب پرامانت کتابخانه‌های عمومی مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است. در سال ۹۵ هر جلد از این کتاب بیش از ۱۲ هزار بار به امانت رفته است.
کد خبر: ۲۹۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ - 05July 2018

طی سال‌ها مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» سالانه ۱۲ هزار بار به امانت رفته استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره قلم زرین عصر امروز (پنیج‌شنبه، ۱۴ تیرماه) با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران، علیرضا مختارپور مدیر عامل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن پرویز، میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، عباسعلی براتی‌پور، مرضیه تجار، رضا اسماعیلی، محمدعلی گودینی و مرتضی امیری‌اسفندقه برگزار شد.

«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه شاخص موفقیت یک اثر چیست، اظهار داشت: اثری که خوانندگان بیشتری در کتابخانه‌های عمومی کشور داشته باشد یک اثر موفق است.

وی گفت: از سال ۹۳ ما میزان امانت‌گیری کتاب‌ها را محاسبه می‌کنیم و آن را با شاخص‌های مختلف به ناشران اعلام می‌کنیم. اولا بر اساس آماری که در دست است چند نتیجه گرفتیم. اول اینکه فضای اجتماعی و التهابات سیاسی تاثیری بر فضای کتابخانه‌ها ندارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: متاسفانه جوایز ادبی نیز در میزان امانت و فروش کتاب تاثیر چندانی ندارد همچنین فضای رسانه‌ای نیز تاثیر ندارد هر چند معرفی توسط شخصیت‌های فرهنگی تاثیرگذار است اما یک نکته از این تحقیقات بیرون آمد که ماندگاری و پایداری میزان امانت است.

مختارپور عنوان کرد: در تمام سال‌های گذشته یکی از ۱۰ کتاب پرامانت کتابخانه‌های عمومی مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است. در سال ۹۵ هر جلد از این کتاب بیش از ۱۲ هزار بار به امانت رفته است. امیدوارم کتاب‌های اهالی انجمن قلم نیز به مرتبه و جایگاه برسد. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار