مراسم بزرگداشت مادر شهید «حسن دباغیان» در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت درگذشت مادر بزرگوار شهید «حسن دباغیان» شب گذشته در مسجد گذر امام صادق (ع) در خیابان انقلاب قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 06July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت بانو «سکینه معماریان» مادر بزرگوار شهید «حسن دباغیان» با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار شد.

شهید «حسن دباغیان» فرزند مصطفی متولد ۱۳۴۲ در شهر قم بود؛ وی در تاریخ ۲۶ تیرماه سال ۱۳۶۱ در حالی که خدمت سربازی خود را می‌گذراند، هنگام درگیری با غائله ضدانقلاب در شهر بوکان کردستان، بر اثر اصابت نارنجک به شهادت رسید.

در بخش‌هایی از وصیتنامه شهید دباغیان چنین آمده است: پدر و مادرم.... خدمت کردن به اسلام و مسلمین و شهید شدن در راه خدا افتخار می‌باشد و همه کس به این افتخار نائل نمى‌آید و می‌دانید اگر من شهید بشوم این نتیجه پاکدامنى شما پدر و مادر عزیز میباشد که شایسته چنین فرزندى بوده‌اید که شهید بودن نصیبش شده است و من مزد چنین پاکدامنى را به شما پدر و مادر در روز محشر (قیامت) خواهم داد چرا که میدانید شهید میتواند هفتاد تن را شفاعت کند و من ان شاءالله در روز قیامت شفیع شما پدر و مادر باتقوا خواهم شد.

امیدوارم که اگر من شهید شدم شما پدر و مادر و برادران و خواهرانم هرگز از راه من دست برندارید و همواره راه مرا که راه انبیاءاست ادامه دهید و آرزو دارم که اگر سعادت یارى نمود و به فیض الهى شهادت نائل آمدم شما پدر و مادر و برادر و خواهر صبور و بردبار و با شهامت باشید و زیاد ناراحت نباشید و افتخار کنید که چنین فرزند و برادرى داشته‌اید که توانسته است در راه اسلام و خدا شهید شود و امیدوارم بعد از شهید شدن من شما برادران و خواهران حتما حتما تا آنجا که ممکن است راه مرا ادامه دهید و جاى مرا در سنگر مبارزه با کفر پرکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار