فرمانده ارتش یمن:

هرگونه تحرک متجاوزان در تیررس ماست/ تمامی مراکز حیاتی عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهیم

یکی از فرماندهان ارتش یمن با اشاره به حمله سنگین علیه متجاوزان اماراتی در شهر نفتی «البریقه»، تاکید کرد: متجاوزان بدانند در تیررس ما قرار داشته و در صورت شدت حملات پاسخ ما نیز گسترش عملیات میدانی علیه آنان خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ - 06July 2018

هرگونه تحرک متجاوزان در تیررس ماست/ تمامی مراکز حیاتی عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرتیپ ستاد عابد بن محمد الثوار یکی از فرماندهان ارتش یمن با اشاره به عملیات شهر نفت خیز «البریقه» در استان عدن علیه متجاوزان اماراتی تاکید کرد: نیرو‌های متجاوز در تیررس ما قرار دارند و در صورتی که به فکر شدت حملات خود علیه یمنی‌ها برآیند پاسخ ما نیز گسترش عملیات میدانی علیه آنان خواهد بود.

عملیات البریقه در نوع خود منحصر به فرد بوده و با قدرت انجام گرفت، به دست نیرو‌های هوایی و با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین تحقق یافت که در جریان آن منطقه اصلی تجمع نیرو‌های متجاوز اماراتی هدف قرار گرفت و متجاوزان در اثر آن خسارت‌های زیاد جانی و تسلیحاتی متحمل شدند و هواپیما‌ها نیز به سلامت به مواضع خود بازگشتند.

تمام تحرکات دشمن در تیررس نیرو‌های یمنی

بر این اساس به ائتلاف متجاوز علیه یمن اعلام می‌کنیم، هرگونه تحرک نیرو‌های آنان در تیررس ما قرار دارد و آن را رصد میکنیم، دیگر دشمن امکان عملیات نظامی ناگهانی و سریع را ندارد، زیرا تمام نیرو‌های مسلح یمنی در نبرد مشترک شرکت دارند؛ نیرو‌هایی که از آمادگی رزمی بالایی برخوردارند و در سراسر کشور و در تمام عملیات‌ها به نیرو‌هایی کارآمد تبدیل شده‌اند.

تنگنای شدید متجاوزان در یمن

اکنون متجاوزان وضعیت بسیار بدی پیدا کرده و در تنگنا قرار گرفته‌اند و هرگونه تحرک آنان چه زمینی و چه دریایی و یا هوایی درتیررس ما قرار دارد به گونه‌ای که توان اجرای عملیات نظامی را نخواهند داشت و چنانچه بر حجم تجاوزات خود علیه غیرنظامیان بی گناه در مناطق مسکونی یمن بیفزایند، ما نیز عملیات نظامی میدانی خود را علیه نیرو‌های متجاوز و مزدور افزایش خواهیم داد و به طور خاص در سطح موشک‌های بالستیک تمام مواضع مهم اقتصادی سعودی و اماراتی و نیز سیاسی و نظامی آن را هدف قرار خواهیم داد و شاهد اجرایی شدن چنین عملیاتی خواهید بود؛ پیروزی از آن یمن است و شهیدان جاودان هستند.

متجاوزان اهداف مشروع ما هستند

محمد الثوار در ادامه این گفتگو تصریح کرد: نیرو‌های متجاوز باید در محاسبات خود بار دیگر تجدید نظر کنند، زیرا قدرت و توان یمن تغییر کرده و به یک نیروی کارآمد تبدیل شده است که مسیر جنگ را تغییر داده است و به این ترتیب متجاوزان اماراتی، سعودی و متحدانشان که در خاک یمن حضور دارند به اهداف مشروع ما تبدیل شده‌اند.

چه بسا تحول قابل ملاحظه در سلاح و مهمات ما تاثیر بزرگی در تغییر معادله نظامی داشته است، زیرا توسعه و پیشرفت سامانه موشکی در زمانی انجام گرفت که ائتلاف متجاوز جنایت خود علیه یمنی‌ها را به اوج رساند و جان هزاران کودک، زن و افراد سالخوره را گرفت و هیچ کس حتی مراکز معلولان و نابینایان و ایتام از این حملات در امان نماند.

نظام حاکم سعودی و اماراتی با حمله به یمن واقعیت کینه جویی خود علیه ملت اصیل یمن را به نمایش گذاشتند و در این شرایط موشک‌های بالستیک با بُرد‌های مختلف سلاح بازدارنده در برابر متجاوزان بود و چه بسا توان موشکی ما که اخیرا به نمایش گذاشته شد، برای آنان به مثابه شوک بزرگی بود، زیرا عمق خاک عربستان وامارات در تیررس ما قرار گرفت.

اکنون تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، نظامی و منابع انرژی آنان به اهداف مشروع و قانونی ما تبدیل شده است، زیرا این مواضع در ریاض، طائف، خمیس مشیط و بسیاری از شهر‌های عربستان و امارات تعداد زیادی از موشک‌ها ما را تجربه کردند.

توان موشکی یمن امروز به قدرتی تبدیل شده است که در بسیاری از مواضع نظامی نقش تعیین کننده‌ای دارد و چه بسا نبرد ساحل غربی برای ائتلاف متجاوزان و پیش از همه اسرائیل و آمریکا که حامی متجاوزان هستند، درس فراموش نشدنی باشد، زیرا تمام زیاده خواهی‌های آنان در این منطقه شکست خورده و همزمان با آن توطئه بزرگی که علیه این منطقه و گذرگاه‌های بین المللی و دریانوردی آن طراحی شده بود، ناکام ماند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص خروج مالزی از ائتلاف متجاوز به یمن گفت: شکست بزرگ کشور‌های شرو متجاوز علیه یمن از نظر امنیتی، سیاسی، اقتصادی و راهبردی برای عربستان و امارات تاثیر زیادی داشت، زیرا وجهه خود را در بین مردم خود از دست دادند به ویژه پس از آنکه دروغ‌ها و ادعا‌های آنان مبنی بر تحقق پیروزی برملا شد و چه بسا خروج مالزی از این ائتلاف نشان دهنده بُعد سیاسی این شکست‌ها باشد.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دستور داد سطح تولید نفت را افزایش دهد؛ اقدامی که به ضرر رفاه و اقتصاد ملت مظلوم عربستان سعودی و به قیمت فشار بر سایر کشور‌ها از جمله الجزایر و لیبی و ... است که صادرات نفت منبع اصلی اقتصاد آنان به شمار می‌آید تا با این کار اقتصاد آمریکا حفظ شده و قیمت نفت در سطح جهانی کاهش یابد، بنابراین برای عربستان و امارات متحده عربی زندگی سایر ملت‌ها و حتی مردم خودشان اهمیتی ندارد.

پیام‌های بزرگ اظهارات سید حسن نصرالله درباره یمن

محمد الثوار در ادامه ضمن اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه‌ای کاش در یمن با برادران و خانواد‌ام برای دفاع از وطن و آبرو و دین به رهبری عبدالملک بن بدر الدین الحوثی می‌جنگیدم، گفت: این اظهارات پیام‌های زیادی را در خود جا داده و موجب اعتلای روح اسلامی و عزت و شرافت است، زیرا رهبر حزب الله در لبنان چنین کلامی را به زبان می‌آورد؛ کسی که پشت اسرائیل را در سال 2006 به خاک مالید و ارتش این رژیم را به مضحکه‌ای برای دنیا تبدیل کرد. این است عزت و بزرگی و در واقع امتی که مردانی مانند سید حسن نصرالله و عبدالملک الحوثی نباشند، ملتی شکست خورده و ضعیف هستند.

اظهارات این مسئول نظامی بلندپایه یمنی در حالی است که ارتش یمن و کمیته‌های دفاع مردمی روز گذشته عملیات منحصر به فردی را علیه محل تجمع نیرو‌های اماراتی در نزدیکی عدن به اجرا گذاشته و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار