پانزدهمین راهپیمایی بازگشت؛

آمادگی‌ها در غزه برای جمعه «اتحاد برای شکست معامله قرن»

مردم تحت محاصره نوار غزه امروز در ادامه راهپیمایی‌های مستمر بازگشت خود را برای جمعه موسوم به «برای شکست معامله قرن متحد هستیم» آماده می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ - 06July 2018

آمادگی‌ها در غزه برای جمعه «اتحاد برای شکست معامله قرن»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه برای پانزدهمین جمعه پیاپی در تمام استان‌های نوار غزه برگزار می‌شود و آمادگی‌ها برای مشارکت مردم در راهپیمایی امروز با عنوان «جمعه اتحاد برای شکست معامله قرن» در حال تکمیل است، معامله قرن همان طرح خطرناک دولت آمریکا برای از بین بردن مسئله فلسطین است.

هیئت عالی ملی راهپیمایی بازگشت بزرگ و شکستن محاصره در بیانیه‌ای از قشر‌های مختلف مردم فسطین برای مشارکت در راهپیمایی امروز دعوت به عمل آورد، این برنامه از ساعت 16:30 به وقت محلی در تمام چادر‌های بازگشت در شرق نوار غزه آغاز خواهد شد.

این هیئت تاکید کرد: ملت فلسطین در مقابل آنچه معامله قرن خوانده می‌شود، متحد شده است، طرحی که واشنگن برای پیشبرد آن در منطقه عربی به عنوان مقدمه‌ای برای از بین بردن مسئله فلسطین و ایجاد دشمن جدید یا سرگرم کردن اعراب برای اینکه به جای دشمن اساسی و تنها دشمن یعنی دشمن صهیونیستی به این مسئله سرگرم شوند.

در این بیانیه آمده است: به همین به راهپیمایی‌های بازگشت ادامه می‌دهیم و برای مقابله با معامله قرن و بانیان و مبلغان آن و حمایت از حق بازگشت خود و درهم شکستن محاصره ظالمانه مردم ما در نوار غزه، بهای سنگینی از خون خود می‌پردازیم، ادامه راهپیمایی بازگشت، به عنوان ابزار مبارزاتی قدرتمندی در مقابله با سکوت جهان در برابر حقوق و رنج‌مان و جنایاتی است که علیه مردم بی‌دفاع ما صورت می‌گیرد.

این هیئت در بیانیه خود اظهارات و درخواست‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی حکام و مقامات عرب را محکوم و خاطر نشان کرد: عادی‌سازی روابط با دشمن، ضربه‌ای به مسئله و ملت فلسطین و مقدسات و قدس و مسجدالاقصی است.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ادامه راهپیمایی بازگشت تاکید کرد و آن را به معنای ادامه همبستگی و اتحاد قشر‌های مختلف مردم فلسطین دانست.

راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه از 30 مارس گذشته (10 فروردین) همزمان با سالروز «روز زمین» آغاز شده که همچنان ادامه دارد، این راهپیمایی مسالمت‌آمیز با یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست روبرو شده که تا کنون ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران شهید و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار