امام‌جمعه شیراز:

مدیران یا جهادی کار کنند یا بروند

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر مدیریت جهادی گفت: مدیری که نمی‌تواند کار کند، اجازه دهد فردی که توانایی دارد امور مردم را پیش ببرد.
کد خبر: ۲۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 06July 2018

مدیران یا جهادی کار کنند یا بروندبه گزارش دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کینه‌توزی‌های دشمنان نظام در فشار اقتصادی و سیاسی به کشور اظهار داشت: امروز، روز مدیریت جهادی است و مدیر باید در وسط میدان حاضر باشد نه اینکه دست روی دست گذاشته و منتظر اقدام دیگران باشد که کاری انجام دهند.

توصیه رهبر انقلاب را جدی باید گرفت

وی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب را در باب مدیریت جهادی باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد: مدیران نباید امروز به دنبال موظفی خود باشند که چقدر خواهند گرفت؛ بلکه همچون زمان جبهه‌ها باید جهادی و مردانه پای‌کار آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی اینکه خودت باید وسط میدان باشی یا اگر نمی‌توانی بروی کنار، کس دیگری بیاید که کار مردم را پیش ببرد، چراکه تحولات در جامعه سریع است و وسط این میدان، مدیر جهادی باید به‌گونه‌ای باشد که کم نیاورده و نفسش نبرد.

دژکام افزود: امروز، روز مدیریت جهادی است و همگان این مطالبه را از مسؤولان داریم که جهادی کار کنند نه اینکه دست رو دست بگذرانند و منتظر باشند کس دیگری بیاید و کار را انجام دهد.

خدا گِره گشا است

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه اگر مدیری جهادی کار کند آنجا که کارش گره می‌خورد خدا گرهش را باز می‌کند، اظهار داشت: امروز دشمن در همه جهات دشمنی می‌کند و ما نیز همه باید بدون توجه به گروه و حزب و جناح، باهم باشیم و تا خدا نیز به ما کمک کند.

وی از مدیران خواست این حس خوب را که «مدیران خدمت می‌کنند» را اجازه دهند مردم احساس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عدالت اشاره کرد و گفت: اگر عدالت در اجتماع بیاید، این‌همه نگرانی‌های سیاسی و اجتماعی نخواهیم داشت که لازمه‌اش این است که هرکس هر کاری به او سپرده‌شده را خوب انجام دهد.

دژکام همچنین به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: کارهای زشت مقدماتی دارند که باید از آن دوری کرد و کسی که با لباس نامناسب به خیابان می‌آید باید بداند که وی آزاد است اما این آزادی به این معنا نیست که با پوشش نامناسب مردم را منحرف کند و فحشا را ترویج دهد.

دشمن مشکلات را بزرگ جلوه می دهد

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه واقعیاتی در جامعه داریم که انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی با مسائل مواجه می‌شویم، گاهی صورت‌مسئله را پاک می‌کنیم درحالی‌که باید مسئله را حل کرد.

وی افزود: امروز دشمنان ما در جنگ رسانه‌ای می‌خواهند مشکلات را بزرگ‌تر ازآنچه هست جلوه دهند، زیرا اگر در جنگ روانی ما خودمان را باختیم دیگر کم آورده و شکست را پذیرا می‌شویم و نسبت به این مهم باید هوشیار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش منافقان با همراهی آمریکا علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: باوجود دشمنی‌ها، نظام اسلامی سربلند، محکم و استوار تمام مشکلات خود را به یاری خدا حل خواهد کرد.

بی تقوایی ریشه بسیاری از جنایات

امام‌جمعه شیراز همچنین با تأکید بر اهمیت تقوا در زندگی انسان اظهار داشت: امروز بچه‌هایی که در یمن کشته می‌شوند خونشان بر گردن کیست؟ جنایت‌کاران عالم اگر در باورشان قیامت بود و به آخرت اعتقاد داشتند، چنین جنایاتی نمی‌کردند.

وی افزود: گاهی در میان خودمان نیز این بی‌تقوایی قابل‌مشاهده است و کسانی را می‌بینیم که به دنبال اسم‌ورسم و مقام و پول هستند؛ می‌شنویم که کسی چند هزار سکه جمع می‌کند و در این شرایط سخت اقتصادی کاری ندارد که خلق خدا چه می‌کند؟ یعنی به‌جای اینکه به داد آنان برسد به فکر جمع‌کردن سکه و دلار است؛ خُب همه این مسائل به خاطر بی‌تقوایی انسان است.

دژکام همچنین گفت: متأسفانه دعوای سیاست‌بازان کار را به‌جایی رسانده که فکر آخرت دیگر در اذهان ما نیست و دعوای حزبی‌شان را بر همه‌چیز ترجیح می‌دهند و برخی افراد برای گرفتن یک پناهندگی دست از دین و اسلام نیز برداشته است.

عالمِ دنیادار برای خدا حرف نمی زند

امام‌جمعه شیراز با اشاره به اینکه علم باید به تقوا بینجامد، افزود: عالمی که دنبال دنیا رفت دیگر حرف برای خدا نمی‌زند و حرف برای دنیا می‌زند و آنگاه است که مردم حیران می‌شوند و انحراف جامعه اسلامی نیز از خواص شروع می‌شود و به فرموده امام صادق (ع) علم برای کاسبی نیست و هر علمی که برای پول خوانده شود، نتیجه نخواهد داد.

وی افزود: شهدای هسته‌ای ما بااینکه شرایطی برایشان فراهم شده بود که در خارج از کشور خوش‌گذرانی کنند، اما به این دعوت‌ها توجه نکردند و علم خود را نفروختند و به همین سبب چون چراغ درخشانی در تاریخ این مملکت می‌درخشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین خواستار عدم قضاوت زودهنگام از انسان‌ها شد و افزود: ممکن است نسبت به کسانی که در چهارچوب نظام هستند دچار اشتباه شویم و برخی صفر و صدی هستند یعنی می‌گویند یا خطا نکن یا اگر خطا کردی دیگر از چرخه باید خارج شوی که این برخورد صحیح نیست.

دژکام ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید این‌گونه با برادران خود برخورد نکنید چراکه هرکسی ممکن است خطایی کند و در مورد گناهکارانی که در ادعای دوستی اهل‌بیت (ع) با شما مشترک هستند تندروی نکنید.

پخش مستقیم خطبه‌ها از اینستاگرام

خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با دیگر خطبه‌ها یک تفاوت داشت و آن‌هم پخش مستقیم از طریق اینستاگرام بود که این حرکت بسیار جالب و درخور توجه را باید به دست‌اندرکاران نماز جمعه و بانیان این امر دست‌مریزاد گفت. این حرکت ابتکاری موردپسند بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفت و مصداق کامل این سخن بود که از این فضا می‌توان به نحو احسن در بیان مفاهیم عمیق و فرهنگی استفاده کرد.

دیدار مردمی بلافاصله پس از خطبه

یکی دیگر از کارهای ارزشمند امام جمعه شیراز، برگزاری دیدار مردمی بلافاصله پس از خطبه های نماز جمعه است که در محیطی صمیمی و بدون تشریفات زائد انجام می شود و این حرکت نیز الگوی مناسبی برای سایر خُطبای جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی خواهد بود.امروز نیز پس از اقامه نماز، آیت الله لطف الله دژکام در میان نمازگزاران حاضر شد و از نزدیک به سخنان آنان گوش فرا داد.

این حرکات به‌روز و عالی در کنار سایر حرکات ارزشمند همچون خواندن دعای خطبه‌ها با لحن دل‌نشین و معنوی، الگوهای ارزشمندی برای سایر خطیبان نماز جمعه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار