امام جمعه دماوند:

هزینه تسلیم شدن از ایستادگی و مقاومت بیشتر است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دشمن ظرفیت‌های خود را برای مهار حرکت انقلاب به کار گرفته است، گفت: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۲۹۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ - 06July 2018

هزینه تسلیم شدن از ایستادگی و مقاومت بیشتر استبه گزارش دفاع پرس از دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: به دست منصور عباسی، امام جعفر صادق (ع) در سن ۶۵ سالگی و پس از ۳۴ سال امامت در شهر مدینه به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام کاظم (ع) فرمود «وقتی لحظات شهادت امام صادق (ع) فرارسید در آخرین وصیت‌های خویش فرمودند که شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد»؛ امیدواریم خداوند به همه ما توفیق ادای نماز در اول وقت و اهمیت دادن به نماز عنایت فرماید.

امام‌جمعه دماوند گفت: در سالروز شهادت امام صادق (ع) همه شیعیان و مؤمنان در مراسم عزاداری آن حضرت شرکت خواهند کرد و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی باشکوهی راه خواهد افتاد و فضایل آن حضرت توسط وعاظ و روحانیان در شب و روز شهادت آن حضرت بیان خواهد شد.

فتاح دماوندی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد، تصریح کرد: دشمن همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی خود را به کار گرفته تا حرکت پیش‌رونده انقلاب اسلامی ایران را مهار کند و شکست‌های خود از ایران اسلامی را با دامن زدن به چالش‌های داخلی و ایجاد اعتراضات اجتماعی جبران کند و به خیال خود زمینه تسلیم ما و فروپاشی نظام اسلامی را از داخل فراهم کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «برنامه دشمن ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده حماقت آن‌هاست، زیرا نمی‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جداشدنی نیستند.

امام‌جمعه دماوند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه‌دار و آینده دار است و دستیابی به آرمان‌های بلند آن به صبر و استقامت نیاز دارد و ملت ایران ۴۰ سال تمام توطئه‌های شرارت‌بار آمریکا را خنثی کرده است و این نشان از صبر و استقامت دارد.

فتاح دماوندی با بیان اینکه ملت دشمنان داخلی را ناامید کرد، بیان کرد: جریان به‌اصطلاح لیبرال که دل‌بسته به آمریکا و غرب بود و کمونیست‌های اسلحه به دست و منافقان خبیث همه این‌ها توسط ملت طرد شدند‌‌ در خارج از این مرزها هم با کشورهای روسیاه و مرتجع منطقه ائتلاف تشکیل دادند، اما همیشه ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: البته این 40 سال ما هزینه‌های فراوانی هم متحمل شدیم، اما همه می‌دانیم که هزینه تسلیم شدن به‌مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است؛ رهبر انقلاب فرمودند «اگر تسلیم شویم، لگدمال و بی‌هویت خواهیم شد، اما اگر تسلیم نشویم و با دشمن سازش نکنیم، برتری با ما خواهد بود».

امام‌جمعه دماوند افزود: مسؤولان نباید نسبت به مردم تکبر داشته باشند و همچنین اشرافی گری را کنار بگذارند و امیدواریم آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرند که دشمنان جرأت تهاجم نظامی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی را نداشته باشند و دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.

فتاح دماوندی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه در آستانه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ هستیم، گفت: این روز در تقویم ما روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است؛ دولت‌های استعمارگر غرب برای اجرای سیاست‌های استعماری خود دین و مذهب و نهادهای دینی مثل حوزه و روحانیت را مانعی جدی می‌دانستند.

وی افزود: یکی از موانع آن‌ها مسئله حجاب و پوشش بانوان مسلمان بود؛ هم‌سفر، جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی در کتاب خاطرات خود می‌گوید، یکی از نقاط قوت و نیرومندی اسلام و از علل پیشرفت مسلمانان حجاب بانوان است که موجب جلوگیری از فساد و روابط نامشروع است و باید برای دست‌یابی به اهداف استعمارگرانه نابودی حجاب را در سرلوحه اقدامات وزارت مستعمرات انگلیس قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها