توافق آمریکا و ترکیه برای پاکسازی مناطق سوریه از عناصر پ‌ ک‌ ک

وزیر خارجه ترکیه از توافق با ایالات متحده برای پاکسازی مناطق مختلف سوریه از تروریست‌های عضو پ ک ک و وای پی جی خبر داده است.
کد خبر: ۲۹۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 06July 2018

توافق آمریکا و ترکیه برای پاکسازی مناطق سوریه از عناصر پ‌ک‌کبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه اظهار داشت: ترکیه و ایالات متحده به توافق رسیدند تا سایر مناطق سوریه نیز از وجود تروریست های پ‌ ک‌ ک - وای‌ پی‌ جی پاکسازی شود.

وی در ادامه افزود: یک بیانیه روشن و شفاف در نقشه راه ما با آمریکا وجود دارد که شامل ادامه اقدامات ما برای پاکسازی سایر مناطق سوریه از تروریست های پ ک ک پس از منبج خواهد بود. این مساله در گروه های کاری مورد مذاکره قرار گرفته و ما به یک توافق نهایی دست یافتیم.

نقشه راه ماه گذشته پس از دیدار وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در واشنگتن اعلام شده است. این توافق شامل عقب نشینی عناصر پ ک ک- وای پی جی از منبج و برقراری ثبات و آزامش در منطقه بوده است.

چاوش اوغلو گفت: عقب نشینی تروریست های پ‌ک‌ک از مناطق گشت زنی ارتش ترکیه در منبج به این معنا نیست که آنها به طور کامل از این مناطق عقب نشینی کرده و خارج شده اند.

ارتش ترکیه همچنان به انجام گشت های عملیاتی خود در منطقه ادامه می دهد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه درباره روابط آنکارا با تل آویو نیز گفت: اسرائیل باید سیاست های اشتباه و ظالمانه خود را متوقف کند، سیاست هایی که مغایر با انسانیت است، تنها در این صورت است که روابط ما با اسرائیل عادی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها