امام‌جمعه کرج:

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم است

امام‌جمعه کرج پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم دانست و گفت: این پالایشگاه که از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان است با محوریت افزایش سوخت و گاز مایع روزانه 320 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.
کد خبر: ۲۹۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ - 06July 2018

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم استبه گزارش دفاع پرس از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: باید فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه نهادینه‌سازیم، چراکه اسراف عملی ناصواب است و هرگز مورد تأیید قرار نخواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به احادیثی از امام صادق (ع) و شأن و کرامت ایشان، اظهار کرد: انحرافات سیاسی در زمان امام صادق (ع) نیز وجود داشته است؛ در آن زمان بنی امیه سعی داشتن شرایط را متشنج کنند ولی امام رئوف ما با آموزش درست به شاگردانش، به مقابله با آنان پرداخت.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان طی این دیدار به طرح مسائل اقتصادی پرداختند و نشان دادند که موافق حضور نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی کشور هستند، چراکه جوانان باانگیزه فراوان می‌توانند به ایده‌های نو و پرمحتوا درزمینهٔ اقتصادی دست پیدا کنند.

حسینی همدانی در ادامه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم دانست و بیان کرد: این پالایشگاه که از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان است با محوریت افزایش سوخت و گاز مایع روزانه 320 هزار بشکه تولید می‌کند.

وی بابیان اینکه موفقیت و پیشرفت کشور در گرو حضور نیروهای جوان، متخصص و کارآمد است، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند یکی از رموز موفقیت کشور دور بودن از تجمل‌گرایی است درحالی‌که بسیاری از مسئولان این روزها به سمت تجمل‌گرایی سوق پیدا کرده‌اند و از رسیدگی به مسائل مهم کشور عقب‌مانده‌اند.

خطیب نماز جمعه کرج برخی از مسئولان را مال‌اندوز برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که بعضی از افراد برای تصدی پستی می‌آیند که باری ببندند و خود را پروار سازند، این افراد درد مردم محروم جامعه را درک نمی‌کنند و تنها به فکر منافع خود خواهند بود.

حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه دشمن سعی خود را به کار گرفته است تا علاوه تضعیف کشور ایران، باورهای دینی مردم را نیز تحت شعاع قرار دهد و بی‌حیایی و بی‌بندوباری را در کشور ترویج کند، تصریح کرد: کشف حجاب، ترویج فساد و فساد مالی_اداری سیاست‌هایی است که دشمن برای تضعیف کشور دنبال می‌کند.

وی در ادامه دین را سد بزرگی مقابل استکبار و استعمار دانست و تأکید کرد: دشمنان متوجه هستند که مقابل دین پیروز نخواهند شد از همین رو در طول تاریخ با شگردهای متفاوت سعی دارند به دین اسلام و کشور ما تخطی کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دوران قاجار و اعلام کشف حجاب توسط شاه ایران، گفت: در آن دوران نیز مردم مسلمان و شیعه ایران اسلامی تجمع و اعتراض را به این تصمیم ننگین داشتند و دو تا پنج هزار نفر در راه حفظ و حرمت حجاب جان خود را ازدست‌داده و شهید راه حق شدند.

حسینی همدانی در ادامه محوریت سند 2030 را کنترل جمعیت مردم ایران توسط دشمن دانست و اضافه کرد: درحالی‌که آن‌ها این اقدام را خیرخواهانه می‌دانند اما باید بدانیم که دشمن سعی دارد رشد جمعیتی کشورهای مخالف خود را کاهش دهد و در معادلات جهانی به پیروزی برسد.

وی به شرایط کنترل جمعیت در کشورهای پیشرفته دنیا اشاره کرد و گفت: برای مثال کنترل جمعیت در آمریکا و فرانسه ممنوع و همچنین این اقدام در میان رژیم صهیونیستی نیز حرام اعلام‌شده است.

 

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه جمعیت کشور ایران به سمت پیری سوق پیدا کرده است، اظهار کرد: تا چند سال آینده جمعیت ایران حدود ۳۰ میلیون نفر می‌شود که قسمت اعظم آن پیرمرد و پیرزنان خواهند بود، لازم است این الگو را تغییر دهیم، اگر این روش فعلی را ادامه دهیم هم سو با اهداف دشمن حرکت کرده‌ایم.

حسینی همدانی بابیان اینکه قصد دشمنان این است که حمایت و پشتیبانی مردم از نظام را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن جنگ همه‌جانبه اقتصادی آغاز کرده است و دلداده‌های داخلی هستند که به کمک آن‌ها می‌شتابند.

وی گفت: صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که اعتراضات گسترده در ایران نشان‌دهنده این است که فشارهایمان در حال نتیجه دادن است؛ آن‌ها اعتراض به‌حق بازاریان را گسترده و به نفع خودشان اعلام می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تأکید کرد: کاخ سفید در فضای مجازی توئیت می‌گذارد و اعلام می‌کند که آمریکا و جهان صدای مردم ایران را می‌شنوند، باید در پاسخ به آن‌ها بگوییم اگر به فکر ملت ایران هستید چرا ایران را تروریست می‌دانید؟ چرا امور ایران را بلوکه کرده‌اید؟ چرا مستقیم و غیرمستقیم علیه ایران توطئه و جنایت می‌کنید؟ چرا با تحریم و فشارهای خود مردم را به چالش و سختی‌کشیده‌اید؟

 حسینی همدانی تنها پاسخ مردم ایران به آمریکا را مرگ بر استکبار دانست و گفت: آمریکا اگر گوش شنوا داری، فریاد ملت ایران را بشنو که در مقابل سیاست‌های مکرآمیزت ندای مرگ بر تو سر می‌دهند.

وی به جنایات آمریکا در خاورمیانه و حمایت آن‌ها از داعش اشاره کرد و افزود: دشمنان در حال حاضر نمی‌توانند مقابل ایران باسیاست نظامی ایستادگی کنند از همین رو اقدام به ایجاد شکاف میان مردم و نظام کرده‌اند و سعی دارند اتحاد و همدلی در کشور را از بین ببرند.

امام‌جمعه کرج در پایان به مبالغ جمع شده در عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: مبالغی که توسط مردم در عید سعید فطر جمع‌آوری‌شده است حدود ۴۴ میلیون تومان بوده که حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فطریه سادات، بیش از ۱۰ میلیون تومان کفاره و مبلغ ۵۶ هزار تومان هم کمک به مصلی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار