وزیر خارجه فرانسه: همه طرف‌ها بر تمایل خود برای حفظ برجام تأکید کردند

ژان ایوه لودریان پس از نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه کشورهای طرف برجام از تمایل تمامی طرف‌ها برای حفظ این توافق سخن گفت.
کد خبر: ۲۹۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ - 06July 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ژان ایوه لودریان وزیر خارجه فرانسه پس از نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه کشورهای طرف برجام از تمایل تمامی طرف‌های برای حفظ این توافق سخن گفت.

لودریان در پیامی که در حساب توئیتری خود منتشر کرد آورده است:‌ آلمان، چین، فرانسه، انگلیس، روسیه، ایران و نماینده عالی اتحادیه اروپا بر تمایلشان برای حفظ برجام تأکید کردند.

جلسه وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام، روز جمعه با یک بیانیه به کار خود پایان داد که در آن طرف های مذاکره کننده بر اراده خود برای حفظ برجام و بهره مندی ایرن از مزایای این توافق هسته ای تأکید کردند.

بیانیه پایانی این دیدار که نخستین جلسه در سطح وزرا پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام بود، ذکر می کند که حفظ توافق هسته‌ای در راستای منافع امنیتی همگان است.

در بیانیه قرائت شده توسط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شده: «طرف‌های شریک با حفظ تداوم همکاری‌ها از طریق بررسی مشترک و برگزاری دوباره کمیسیون مشترک، از جمله در سطح وزرا در هر زمانی که برای پیشبرد تلاش‌های مشترک مناسب است، موافقت می‌کنند. طرف‌های شریک بر عزم خود برای توسعه مؤثر و اجرای راه‌حل‌های عملی در خصوص مسائل فوق‌الذکر تأکید می‌کنند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار