کامکار خبرداد

ساخت سمفونی «انفال» در اعتراض به جنایات صدام

مدیر گروه موسیقی «کامکارها» گفت: به تازگی نوشتن یک سمفونی را به اتمام رسانده ام که این سمفونی برای ارکستر سمفونیک نوشته شده و مجموعه ای از آواز و سازهای ایرانی به سبک موسیقی ملی ایران با موضوع جنایات صدام حسین به کردهاست.
کد خبر: ۲۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 29September 2014

ساخت سمفونی «انفال» در اعتراض به جنایات صدام

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "هوشنگ کامکار" مدیر گروه موسیقی «کامکارها» از تولید یک سمفونی اعتراضی به جنایات صدام حسین خبرداد و گفت: به تازگی نوشتن یک سمفونی را به اتمام رسانده ام که این سمفونی برای ارکستر سمفونیک نوشته شده و مجموعه ای از آواز و سازهای ایرانی به سبک موسیقی ملی ایران با موضوع جنایات صدام حسین به کردهاست که با نام «انفال» و خوانندگی عدنان کریم از خواننده های صاحب نام کردستان عراق در قالب یک آلبوم به علاقه مندان موسیقی ارائه خواهد شد. البته طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته این آلبوم در کردستان عراق منتشر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: غیر از این پروژه، آلبوم دیگری را نیز آماده انتشار دارم که با عنوان «کوچ بنفشهها» با صدای حمیدرضا نوربخش روانه بازار موسیقی خواهد شد. این آلبوم برگرفته از آثار منتخب و برگزیده استاد محمدرضا شفیعی کدکنی از جمله سوگنامه، پرده کیان، آرایش خورشید، پاسخ، چه بگویم، کوچ بنفشهها، حلاج، قصد رحیل، دریا و یک رباعی است که به صورت ارکسترال ضبط شده و شامل مجموعه ای از گروه کر، آواز و سازهای ایرانی است که اتفاقا تلاش زیادی هم برای ارائه یک اثر مناسب و با کیفیت انجام گرفته است.
 
این آهنگساز خاطر نشان کرد: تمام کارهای فنی این آلبوم به اتمام رسیده و هم اکنون منتظر هستیم که اسپانسری پیدا شود تا بتوانیم آلبوم را منتشر کنیم در غیر این صورت ناگزیرم وسیلههای خانه ام را بفروشم تا بتوانم اثر را منتشرکنم. البته یک اثر دیگر هم برای انتشار دارم که به صورت سازی است و در واقع کنسرتینویی برای ساز عود به نوازندگی ارسلان کامکار است که دوست دارم آن را در کنار کنسرتینوهای دیگری که برای ارکستر سمفونیک ساختم، منتشر کنم.
 
کامکار در پایان صحبتهای خود پیرامون فعالیتهای اخیر گروه کامکارها گفت: تور اروپایی گروه کامکارها با سفر گروه به کشور فرانسه آغاز شده و این گروه تصمیم دارد بعد از کنسرت پاریس کنسرتهای دیگر را نیز در سایر شهرهای اروپایی برگزار کند که به زودی جزییات آن را اعلام خواهم کرد. البته غیر از این تورها نیز علیرضا قربانی اثر «منظومه های مولانا» را که از ساخته های من است به زودی در دوسلدورف آلمان اجرا می کند.
 
 «پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه»، اثر به یادماندنی و خاطره انگیز «در گلستانه» و قطعه جاودانهی «شهیدان خدایی» از جمله آثار تولیدی کامکار در عرصه موسیقی است.

انتهای پیام/
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار