خطیب الاقصی با منافق خواندن آل سعود: «معامله قرن» بزرگترین توطئه علیه مسلمانان است

شیخ محمد سلیم طرح سازش آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را بزرگترین توطئه علیه مسلمان توصیف کرد که با همدستی برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد که از نظر وی منافق و خائن هستند.
کد خبر: ۲۹۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ - 06July 2018

خطیب الاقصی با منافق خواندن آل سعود: به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ محمد سلیم خطیب مسجد مبارک الاقصی در جمع ده ها هزار نفر نمازگزار فلسطینی در شهر اشغالی قدس، تلاش های اشغالگران برای تغییر وضعیت دینی، تاریخی و قانونی مسجد الاقصی را محکوم کرد و خواستار لغو همه مصوبات غیرمنطقی شد که به نقض حرمت مسجد الاقصی و قدسیت آن منجر می شود.

وی همچنین طرح به اصطلاح معامله قرن را محکوم کرد و خطاب به نمازگزاران گفت: این طرح از بزرگترین فجایعی است که برای شما روی می دهد..بزرگترین توطئه علیه مسلمانان در این زمانه به شمار می رود.

شیخ محمد سلیم نامگذاری طرح سازش آمریکا به "معامله قرن" را به خاطر نقشه های یکصد ساله آنها توصیف کرد و با اشاره به برخی حکام عرب که در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می کنند، گفت: منافقان عرب با آنها (طراحان توطئه معامله قرن) همراه شده اند و سرزمین مسلمانان را به ویرانی و خرابی کشانده اند.

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ درحال بازاریابی طرح موسوم به معامله قرن را درباره درگیری اعراب و رژیم صهیونیستی است که حق بازگشت فلسطینی ها را حذف و شهر اشغالی قدس را به صهیونیست ها می دهند و به جای آن منطقه ابودیس در کرانه باختری را برای فلسطینی ها در نظر گرفته است.

این طرح بر جداسازی کرانه باختری از غزه و اعطای امتیازاتی اقتصادی به فلسطینی ها در مقابل امتیازگیری از آنها تاکید دارد.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم روز چهارشنبه فاش کرده بود که مصر، عربستان، امارات و اردن طرح معامله قرن را پذیرفته اند.

این روزنامه صهیونیستی فاش کرد: مسئولان بلندپایه این چهار کشور نامه هایی را به مسئولان آمریکایی داده اند که نشان می دهد کشورهای به اصطلاح میانه روی عربی مانع ارائه این طرح سازش از سوی دولت آمریکا نخواهند شد؛ حتی بدون موافقت ابومازن رئیس تشکیلات خودگران یا تشکیلات خودگردان با آن.

برخی خبرها حاکیست که دولت آمریکا منتظر کنار رفتن ابومازن رئیس بیمار تشکیلات خودگردان فلسطین از قدرت برای ارائه طرح سازش خود است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار