نمودی دیگر از حقوق بشر آمریکایی؛

آمریکایی‌ها بعد از ۸۵ روز کودک مهاجر را «شپش‌زده» تحویل مادرش دادند

شکایت‌نامه‌ای که علیه دولت آمریکا تنظیم‌شده نشان می‌دهد مقام‌های این کشور یک کودک ۱۴ ماهه را بعد از ۸۵ روز جدایی از خانواده، شپش‌زده تحویل مادرش داده‌اند.
کد خبر: ۲۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ - 07July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از مادارانی که دولت آمریکا بعد از دستگیری‌اش به عنوان مهاجر غیرقانونی در مرز آمریکا - مکزیک او را از فرزندش جدا کرده گفته نوازاد ۱۴ ماهه‌اش بعد از ۸۵ روز با بدن کثیف و شپش‌زده به او برگردانده شده است.

ادعا‌های این مادر به نام «اولیویا کاسراس» در شکایت‌نامه‌ای که ۱۷ ایالت آمریکا علیه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور تنظیم کرده‌اند مطرح شده و شبکه خبری «پی‌بی‌اس» روز جمعه گزارشی درباره آن پخش کرده است.

این مادر گفته دولت آمریکا به مدت تقریباً ۱۲ هفته او را از فرزندش جدا کرده است. او درباره تغییرات روحی - روانی فرزندش بعد از بازگشت هم اظهارنظر کرده و گفته است: «مدام گریه می‌کرد و وقتی به خانه رسیدیم به پایم می‌چسبید و نمی‌گذاشت جایی بروم. وقتی لباسش را درآوردم پر از کثافت و شپش بود.»

«کاسراس» اضافه کرد: «این طور به نظر می‌آمد که در مدت ۸۵ روزی که از ما دور بود او را به حمام نبرده بودند.»

این شکایت‌نامه، به علاوه دولت ترامپ را به اسکان مهاجران در سلول‌های تنگ و رفتار بی‌رحمانه نگهبانان زندان متهم می‌کند. همچنین گزارش شده نگهبانان زندان، مهاجران بازداشت‌شده را مورد آزار کلامی و روان‌شناختی قرار داده‌اند.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آن‌ها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود.

آمار‌های رسمی می‌گویند دولت ترامپ حدود سه هزار کودک را از والدین مهاجرشان، بعد از دستگیری در مرز مکزیک جدا کرده است. نزدیک به ۱۰۰ نفر از این کودکان زیر پنج سال سن دارند.

پیش از این تصاویر و فیلم‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد دولت آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند.

جدایی خانواده‌های مهاجر بعد از آن جنجالی شد که دولت ترامپ از حدود دو ماه پیش سیاست خود موسوم به «بدون مدارا» را در قبال مهاجران غیرقانونی اجرایی کرد.

از آن زمان به بعد هزاران کودک از خانواده‌هایشان در لب مرز آمریکا جدا شده‌اند و به بازداشتگاه‌هایی اعزام شده‌اند که تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی آمریکا اداره می‌شود.

برخی رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند در صورتی که دولت ترامپ سیاست فعلی را ادامه دهد ممکن است تا ماه آگوست شمار کودکانی که سرپرستی آن‌ها در نتیجه دستگیری والدین مهاجر به دولت آمریکا سپرده می‌شود به ۳۰ هزار نفر برسد.

«جف سشنز»، وزیر دادگستری آمریکا که از حامیان سیاست‌های ضدمهاجرتی است از این سیاست دفاع کرده و حتی برای توجیه آن به یکی از آیه‌های انجیل اشاره کرده است.

سازمان ملل متحد سیاست‌های دولت ترامپ در قبال مهاجران را محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن شده است. دولت‌های بسیاری از کشورها، از جمله کشور‌های متحد آمریکا هم این اقدام را محکوم کرده‌اند.

ترامپ در مقابل گفته او اجازه نخواهد داد آمریکا به «اردوگاه مهاجران و کارخانه نگهداری پناه‌جویان» تبدیل شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها